Ursprungligen postat av deelay
Era Favorit fiskar från Malawisjön
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
vackrast och ilsken
Min favorit är Melanochromis Chipokae, hanarna har snyggaste teckningen med den svartakroppen och mörkblåa ränderna. nackdelen är att den är agro men det går för sig.
håller dock inga Chipokae idag.Kommentar
-
Rhampochromis Esox + Ferox
Tyrranochromis polydon + Nimbochromis fusco , Nimbochromis polystigma och såklart Aristochromis christyie
Mina kar
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333Kommentar
-
Hej!
Min favorit är Aulonocara kandeense.
Jag gillar alla sorter Aulonocaror men måste jag välja
så blr det Aulonocara kandeense.
Kommentar
-
hej,
min favorit har varit Copadichromis azureus...och det verkar jag vara rätt ensam om...
fast nyligen har jag fått en annan favorit pga hannens beteende och det är protomelas steveni taiwan reef. Jag har ett par av dessa och har haft problem med en afra hanne som ständigt jagade den munruvande stevenihonan. Det märkliga är att stevenihannen började skydda henne efter ett tag och ställde sig ivägen så snart afrahannen började attackera (nu har afra hannen fått flytta). Jag har aldrig tidigare varit med om sådan "parkänsla" hos mina malawi.
/einarKommentar
-
Chilotilapia rhoadesii och Nimbochromis Linni var mina 2 malawi favoriter när det begav sig =)Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Min favorit art varierar måste jag säga. Någon som stått sig länge dock är Labeotropheus Trewavasae Thumbi west red top/MC givetvis...
Numera är min favorit min nyinförskaffade Labeotropheus Fuelleborni Katale MC... Han är bara 10cm nu, men jag vet att han blir bara snyggare för ju större han blir! En fisk som verkligen kommer att bli rolig att följa under sin tillväxt! Efter en vecka i karet lekte han redan med en utav mina 2 honor...
tjo tjoMin zoon
-m[A]use^ -one aquarist to find them, one plasticbag to bind them, and one aquarium to rule them all!
Prova på vårt forum tills hemsidan är klar...
http://www.malawifreaks.se/forumKommentar
-
Håller med föregående talare. Labeotropheus trewavasae från Thumbi west. Även vår egen fryeri "iceberg" är jäkligt läcker.Mvh
RobinKommentar
-
Golden är min favoritmalawi =)/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Den äkta BB.Zebran från Thumbi West Island. Vissa av dom hanarna blev kanonsnygga, det är alltid spännande med dom sorter där det skiljer i utseende mellan olika individer.Kommentar
-
Ursprungligen postat av tegeDen äkta BB.Zebran från Thumbi West Island. Vissa av dom hanarna blev kanonsnygga, det är alltid spännande med dom sorter där det skiljer i utseende mellan olika individer.Kommentar
-
Mitt hjärta slår lite extra för Melanchromis Johannii, sten tuffa, snygg form och väldigt vackra färger på de dominanta hanar.
Var en av mina första malawisar och kommer troligtvis att vara en av mina sistaKommentar
-
Har ett litet dröm akvarium som jag skulle vilja sätta upp i framtiden
det är ett 720 med följande besättnig
ps Polit 3-2
Lab fulleborni katale 3-2
Placidochromis phenuchilus "Tanzania" 2-2
Metriaclima zebra "redtop.nakatenga" 3-2
mvhKommentar
Kommentar