Dela upp forumet Afrikanska ciklider.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • April 2002
    • 9104

Ändra inget! Duger gott som det är nu!
    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Leopoldi
      Användare
      • February 2004
      • 1082

Ursprungligen postat av Hank
      DRYGT.....
      Kul kille....

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Ursprungligen postat av Robin
        Personligen blir jag väldigt snurrig när jag går in på zoopets forum.. på tok för mycket avdelningar för att jag ska kunna ha kolla det som händer.

Risken blir att man bara håller koll på det man tycker är intressant och missar annat omedvetet intressant så som i dagens Övrigt och föreningsinformation. Eller häftiga bilder i fotoavdelningen.

www.cichlid-forum.com har en bra uppdelning tycker jag.

Malawi
        Tanganyika
        - Troffar och petros
        Övriga Afrika

Skulle det funka?
        Uppriktigt sagt ett lite konstigt inlägg.

Zoopets ciklidavdelning i forumet är indelad i 2 kategorier där det totalt har skrivits 7007 inlägg.
        Ciklidavdelningen här är indelad i 3 kategorier där det totalt har skrivits 6633 inlägg.
        Så det är alltså FLER kategorier om ciklider här på ciklid.se än det är på Zoopet TROTS att det har skrivits fler ciklidinlägg på Zoopet.
        Så nog är du lite snurrig (som du själv skriver;-) ) när du inte vill ha så många kategorier här på ciklid.se som på Zoopet när det i själva verket är fler här och sen föreslår du ju också en uppdelning som innebär ännu fler kategorier här.

Sedan är det ju en helt annan sak att zoopets forum också innehåller oerhört mycket annat än detta forum (av naturliga skäl eftersom Zoopet inte är ett ciklidforum) och därför finns där en uppdelning som grovt främst är baserad utefter att olika grupper med fiskar har olika behov.

Problemen med en för fin uppdelning - t.ex. en separering av Malawi och Tanganyika är ju att många av frågorna berör bägge grupperna - var skall då dessa frågor läggas. Detta var ett problem på Zoopet och därför infördes en kategori som heter "Mix fisk-frågor" där.
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 24 February 2006, 22:25.

Kommentar

• Ola Svensson
          • April 2002
          • 14633

Ursprungligen postat av Daniel Odell
          Ola: fast tilapiinerna är väll inplanterade, och inte "naturliga" där. Annars kunde man ju ha tilapiadidiskussioner i "Sydamerika" med eftersom dom är otroligt invasive där med.
          Iranocichla (hur i helsike tog den sig dit) och Tristramella ar ju tilapiiner och de anses sa vitt jag forstatt det vara dar pa egen hand. Det galler nog vissa av de andra ocksa, men de finns i saltvatten sa det ar kanske inte jatteintressant. Sammanfattning: Nej, de anses vara naturliga allihop.
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• daniel60
            Användare
            • March 2003
            • 527

Ursprungligen postat av anli
            Höhö.. men den kan ju få en egen kategori :-D
            Allvarlig, cool firre! Ingen som en sån?
            Har för mig att jag såg B. microlepis i Borlänge förra helgen. Rätt små firrar, dock. Och i burken bredvid gick sex Cichla ocellaris på kanske 30 cm som stal all uppmärksamhet. Det tog en vecka att inse att jag inte har - eller någonsin kommer att få - tillräckligt med plats.
            Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
            Mina fiskar & burkar

Kommentar

Arbetssätt...