Nu har CB 1/2006 kommit!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Tyvärr kan jag inte meddela vad som hänt, men hänvisa till att det är Mats (gosatta) som är medlemsansvarig och som hanterar utskicken av Ciklidbladet. Han är den som sitter på denna kunskap och som skall kunna ge besked om vadsom är skickat och inte.

Som extra åtgärd ber jag er som inte fått något Ciklidblad och som har betalat in att maila medlem@ciklid.se så att han kan verifiera namn för namn. Tror att det underlättar för honom.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ska jag vara riktigt ärlig så måste det vara bättre kommunikation till medlemmar som inte fått sina CB än. Det är ju den 11 mars nu och de som först fick sina CB fick den ju 27 februari! Det är en avsevärd tidsspektra...

Med tanke på att biljettsläpp till årets Ciklidstämma släpptes i och med mottagandet av CB så är det faktiskt en mindre katastrof att alla inte fått sina INNAN biljetterna tagit slut.
      Nu var det inte styrt på det sätt som jag trodde...nämligen att CB hade någon betydelse för att man skulle kunna beställa biljetter så en del har kanske klarat "biffen" iallafall.

Att ett meddelande som pny nu skickat ens kommer upp tyder på kommunikationsbrist mellan utgivare (NCS) och medlemmar....

Kommentar

• jarinen
        Användare
        • April 2003
        • 1888

Ja, nu längre är det väl inte postväsendet som spökar. Det har blivit knas nån annanstans.

Mvh Jari

Kommentar

• Erik P
          Användare
          • January 2006
          • 11

Det kan verkligen inte vara postverkets fel att det tar så lång tid som det tagit. Själv fick jag följande svar när jag frågade den som hanterar utskicket: "när jag kollar i registret så ser jag att det är jag som har markerat din betalning fel så den inte kom med i utskriften till
          utskicket, det är nu åtgärdat så du kommer med i extra utskicket som ska
          ske i helgen". Detta svar fick jag tisdagen den 28 februari, och jag antar att extrautskicket skulle skett helgen 4-5 mars. Nu hemkommen efter ett par dagars resa blev jag storligen förvånad då CB inte hade kommit ännu.

Om det är så att biljetter till Ciklidstämman släpptes i och med leveransen/mottagandet av medlemstidningen är det uppenbart att alla medlemmar inte ens fått möjligheten att deltaga.

Ser fram emot en förklaring och framförallt Ciklidbladet 1/2006.

I morgon är det meningen att jag skall sända vidare min andel i ett kommande inlägg i CB, men om man som betalande medlem inte får det man betalt för känns det inte så motiverande att bidraga till innehållet i tidningen. Nåja, det finns väl en mänsklig faktor någonstans och den får man väl ha överseende med, och jag tänker respektera dead-line för kommande nummer, men även jag önskar att någon kan stiga ut ur skåpet och förklara vad som hänt.

Erik[:-)]
          NCS 304

Kommentar

• GoSatta
            Användare
            • February 2003
            • 1686

Alla tidningar är skickade till dom som betalade i tid inför utskicket av CB1, har man ändå inte fått sin tidning så är det absolut bästa att maila medlem@ciklid.se och där inkludera vilket datum man har betalt för att underlätta för oss när vi ska leta rätt på en missad/bortkommen betalning. Tyvärr är det lätt att missa inlägg i forumet så maila in i stället.

Den vanligaste orsaken till att tidningarn inte har kommit är att betalningen har kommit in för sent, 2 - 3 tidningar verkar har försvunnit hos posten och ungefär lika många har missats i registreringen. Men som sagt maila mig så ska jag ta reda på vad som har hänt med just din tidning, ni som redan har mailat mig får svar på era mail.

ett annat problem vi har är att tryckeriet som trycker CB inte har ändrat adressen så dom returnerade tidningarna kommer inte till rätt adress. Det skulle vara löst nu med CB1 men så blev det tyvärr inte.
            Senast redigerad av GoSatta; 13 March 2006, 10:38.
            /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
            http://www.gosatta.org

Kommentar

• Banderad
              Användare
              • February 2006
              • 3479

När beräknas medlemskorten dyka upp i brevlådan? Ska iväg och handla fisk inom några veckor och är ny medlem.

Kommentar

• GoSatta
                Användare
                • February 2003
                • 1686

dom flesta borde redan ha fått sitt, det är ungefär 200 kvar som bara ska få frimärke på sig och sedan är dom iväg.

Detta gäller dom som har redan har fått CB omgång två påbörjas så fort dessa är iväg, den omgången bör dock gå mycket fortare efter som det inte alls handlar om samma mängder. en stor anledning till varför det har tagit längre tid än jag trodde är att det blev så stora mängder och efter som jag inte har bil måste alla bäras till brevlåda/post och då blir det tyvärr ett begränsat antal man kan få med sig per gång.
                /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
                http://www.gosatta.org

Kommentar

• Banderad
                  Användare
                  • February 2006
                  • 3479

OK, tack för det snabba svaret

Kommentar

Arbetssätt...