Sten i när-stockholm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel Odell
    Användare
    • January 2003
    • 2437

    Sten i när-stockholm

    Sten är ju fint ibland, om man hittar rätt slags sten vill säga. Jag bor nuförtiden i sthlms innerstad å där dräller det inte direkt av sten, och det är vinter så det är inte så lätt att hitta det som finns.

    Jag har satt upp ett litet tanganyika-kar med lite moduler i och letar sten som matchar färg och form hos dem. Har kollat på lagret men ingen sten där passar, och jag har faktiskt helst natursten. Nån som har tips på vart jag hittar sten som matchar modulerna som syns i detta kar?



    På förhand tack för tips.

    PS: jag hetsinhandlade 5 små J. sp Gombi då de inte är så lätta att få tag så jag passade på när chansen visade sig, de behöver verkligen ett stenröse att hålla till i.
    fish r friend
  • Filterludd
    Användare
    • August 2005
    • 29

    #2
    årstaviken

    Jag och Dinajel här på forumet hade samma problem förra vintern, men eftersom vi bor i Årsta kunde vi knalla ner till Årstaviken där snön inte låg fullt lika tät. Åk till Gullmarsplan/Skanstull och ta en frisk prommenad längs vattnet så ska du nog hitta några snygga stenar.
    "Det gäller att inte lägga alla ägg i samma mun..."

    Bilder och tecknad serie | Film | Ej-fisk-hemsida

    Kommentar

    • Kalle-Maja
      Användare
      • December 2004
      • 1324

      #3
      Sätt på dig storstövlar och knalla ner till Skeppsholmen så är det öppet vatten. Efter af Chapman hela vägen ut till Kastellholmen är det öppet och vadbart.

      Kommentar

      • Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

        #4
        haha jo jag har ju vadare i källarn, men det får bli nattetid med ficklampa då så ingen ser en ;-)

        tack för tipsen.
        fish r friend

        Kommentar

        Arbetssätt...