Objektiv till konica 5d

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • badboy
    Användare
    • May 2005
    • 137

Objektiv till konica 5d

Hade tänkt köpa mig nå billigt teleobjektiv till min konica 5d, mest bara för att testa lite grann. Men vilka passar? Räcker det med att det är AF-fattning? måste det vara autofokus? Det är inget krav ifrån mig.
    Finns det nån sida med sammanställningar på sånt här?
    Hade tänkt fynda nånting på tradera och som sagt ska det vara billigt eftersom jag bara vill testa lite.
  • Ralph
    Användare
    • May 2002
    • 736

Alla objektiv avsedda för Dynax-kameror passar, AF eller ej. Minolta-fattning alltså, inte Konica, då det är en Minolta-kamera du har. Konica och Minolta gick ihop för nåt år sen, men det var fortfarande Minolta som tillverkade systemkamerorna (tills för någon vecka sen).

Den gamla Minolta-fattningen kallas MD om jag inte minns fel, och de objektiven fungerar inte.

Kommentar

• Laesk
      Användare
      • February 2004
      • 2447

haha testa lite va de ja pengar i sjön enligt min mening, sen när du inser hur kul de är, vill du lägga pengar på ett bra objektiv..

fattning till KM kan jag inget om tyvärr
      Lennart "Laesk" Axelsson
      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

With CANON you can!

Kommentar

• badboy
        Användare
        • May 2005
        • 137

Laesk, Vill testa först lite med nå billigare för att se om det nånting jag vill ha.
        Är rätt så ny inom denna hobby så man vill testa lite före innan man slänger ner en massa pengar på det.

Kommentar

• davide
          Användare
          • December 2003
          • 335

Gå in på www.fotosidan.se. Sen i menyn högst upp klickar du "Produkter" och sen på "Recensioner". Där kan du läsa lite om de flesta objektiv. Och kanske utifrån det avgöra om det håller för dina krav...
          MVH David
          www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

Kommentar

Arbetssätt...