petrotilapia

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • December 2004
    • 3060

petrotilapia

såg vf Petrotilapia Tridentiger "nkhata orange" på akv.leasing i helgen och blev mkt imponerad av dom, honorna snyggt gula med hannar som börjar färga ut i starkt blått, storleken var runt 12 cm och dom hade mkt fin form, speciellt gillar jag dess säregna huvudform, undrar varför man så sällan ser Petrotilapia-nån som vet?, hade jag plats skulle jag klippa dom på direkten,kolla in den här länken under "new fish",scrolla ner och ta en titt på petrotilapia "mutant" -otroligt häftig!
    Carstens Dyrehandel har eksisteret siden 1987 og er Aalborgs ældste dyrehandel. Vi går meget op i at hjælpe kunderne gennem vores mange års erfaring og viden.
    Senast redigerad av specmats; 20 February 2006, 16:04.
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)
  • Jonas E
    Användare
    • February 2003
    • 2533

Deskall vara väldigt aggressiva, kan väl rekommendera ett 720......kan vara därför de inte är så vanliga. Verkar vara rätt mycket petrochromis över dem, stora revir. Hade vart skoj att prova på =)
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• specmats
      Användare
      • December 2004
      • 3060

hmm..dom måste vara aggro för att passa i mitt mbunakar som innehåller melanochromis auratus,parallelus,johanni, som det ser ut så ska de flesta johanni och parallelus säljas så plats finns det iof men men..klarar dom en stor grupp auratus!? nått att tänka på!

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• ozric
        Användare
        • March 2004
        • 3187

En ståtlig fisk som jag tyvärr aldrig hann med under Mbuna-åren.
        Aggressiv ,ja! Men tror det skulle funka med 1+5 eller fler i ett 2-meters. Lär inte vara optimala att hålla med L.Fuelleborni elller stora Zebror som kräver dominans i karet.
        En annan ball variant är P.Williamsi som inte heller verkar vara särskilt vanlig idag.Synd det.Stora Mbunas är kalla!
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

Kommentar

• ozric
          Användare
          • March 2004
          • 3187

Tror absolut det skulle funka med Auratus!
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

Kommentar

• tege
            Användare
            • February 2005
            • 2753

Dom Petrotilapier som jag hade en gång var inte speciellt aggro, men behövdes det så visade hanen vem som var störst. Kunde bli en del märken på sidorna på dom som stod i vägen, gott om skraptänder. Men i övrigt var dom ganska lugna.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

här är bilder på petrotilapian jag såg, den kallas tydligen för "small blue"

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Robin
                Användare
                • January 2003
                • 4526

Förbannat läcker firre måste jag säga...
                Mvh
                Robin

Kommentar

Arbetssätt...