Ursprungligen postat av Micke
nikon d200
Kollaps
X
-
Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - CO2 - Vivarium Design - Blogg - AkvarieWiki -
Ursprungligen postat av pnyDen nya kameran är inte tänkt att ersätta någon toppmodell utan skall hålla sig i samma segment som föregångaren 20D. Canon aktar sig nog väldigt noga för att förstöra marknaden för sina betydligt dyrare proffsmodeller.Kommentar
-
kollade med lokala expertbutiken som ringde upp nikon svaret var inget kul ca vecka 34 trodde dom men kunde inte ge nåt klart besked så nu ska jag hämta en nyinköpt konica-minolta d7d istället vem orkar vänta ett halvår tillVarning discus är starkt beroendeframkallande!!!!! Socialstyrelsen.
375 med discus
400 med scalarer
540 med discus
80 liters med ancistrus ;-)Kommentar
-
Skall bli kul att se ditt resultat med D7D´n istället.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
ja tycker jag med och det blev ju pengar över till extra objektiv och andra tillbehör som bonusVarning discus är starkt beroendeframkallande!!!!! Socialstyrelsen.
375 med discus
400 med scalarer
540 med discus
-
Liten utflykt i april
Skickade igår ett mail till min kameraman i HK och frågade om jag kan få med mig en D200 hem när jag åker till HK i mitten av april. Fick svar nyss att det är inga problem. Pris ca 14000SEK. Han meddelade också att mitt önskade 105 macro kostar ca 4000SEK. Det är under halva priset mot det erbjudande jag fick av en svensk fotohandlare.
Flybiljetten kostar 10000 men jag skall ändå dit och reppa på en mässa.
Sammanfattning: kamerahus är ca 20-25% billigare i HK än i Sverige. Objektiv är oftast 50-70% billigare i HK än i Sverige. Detta gäller säkert alla systemkameror men jag har bara köpt Nikon och några enstaka Canonobjektiv.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
-
jodå det går framåt men det är svårare än man kan tro att få bra bilder på discusarna så fort man kommer in i rummet så tror dom att det är mat på gång och då är dom ju inte direkt still om man säger så funderar på om dom kan ha fått nån gen från pirajor eller nåt såntVarning discus är starkt beroendeframkallande!!!!! Socialstyrelsen.
375 med discus
400 med scalarer
540 med discus
-
Smuts på glaset man ids inte putsa noga. Minsta skit syns ju med blixt. Digitalbilder är slit och släng. De försvinner allteftersom. Inte många bryr sig. Bryr man sig så kostar det tid och pengar. En förlorad generation.
Den kameran D200 drar för mycket ström. Inte bra Nikon. Sitter själv med en del optik som passar dock.Avstår köp. Antagligen kommer en kamera se helt annorlunda ut om tio år eller mer. Spegelreflexkameror blir samlarens objekt.Senast redigerad av salar; 25 March 2006, 18:04.SALARKommentar
Kommentar