tjena nån som har fått tag på en d200 verkar ju vara helt omöjligt har försök ett tag nu men dom är ju restade överallt och ingen verkar veta när dom kommer in igen
nikon d200
Kollaps
X
-
-
-
D200 är ruskigt svår att få tag på, om man nu inte redan stått i kö på förbokningslistor under längre tid.
Läs tråden om Leverans av D200 på Fotosidan.se (börja med sista inläggen och gå frammåt) http://www.fotosidan.se/forum/showth...threadid=51019
Finns tydligen lite problem med vissa utskickade enheter, samt vissa kompabilitetsproblem med mjukvaran som sitter i en del Sigma-optik.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Den som väntar på något gott... Enligt ryktena så ska kön för de som förhandsbokat kameran inte vara avbetad förrän april/maj. Med olika paketlösningar går den troligtvis att få tag på lite tidigare. Med de topprecensioner som kameran har fått så lär det nog dröja ett tag innan den blir lagervara i butikerna.Kommentar
-
Men när du väl fått den måste du ju såklart in o skriva på d70sverige.net! Där kan du läsa om vad dom som redan fått sin tycker om den. Om du inte redan är medlem där förstås...Kommentar
-
Nikon hade kort efter officiell release runt 1500 på order och första svängen som kom till Sverige bestod av ett 60-tal kameror.
Antar att Nikon har en bra bit över 2000 kameror på rest nu, och de har fortfarande bara lyckats skicka ut ett par hundra, om ens det.
Den första D200:an vi fick in (där jag jobbar) hade pixelfel. Sen tog det en månad innan nästa dök upp...Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeDen som väntar på något gott... Enligt ryktena så ska kön för de som förhandsbokat kameran inte vara avbetad förrän april/maj. Med olika paketlösningar går den troligtvis att få tag på lite tidigare. Med de topprecensioner som kameran har fått så lär det nog dröja ett tag innan den blir lagervara i butikerna.
Med andra ord får man antagligen ställa sig i kön på enbart huset som alla andra.Kommentar
-
ja frågan är ju om man orkar vänta på att dom ska komma ikapp det verkar ju dröja flera månader tillVarning discus är starkt beroendeframkallande!!!!! Socialstyrelsen.
375 med discus
400 med scalarer
540 med discus
80 liters med ancistrus ;-)Kommentar
-
Om du inte har plöjt ner en massa pengar på Nikon-prylar sen tidigare så kommer ju Canon EOS 30D snart, och jag skulle tro att ett ännu roligare hus kommer framåt sommaren...
Men nu ska jag inte surra mer om Canon i den här Nikon-tråden.Kommentar
-
Hittade denna tråden: http://www.dpreview.com/news/0602/06...anoneos30d.asp
Verkar vara riktigt trevlig. Har en 20D som jag är grymt nöjd med.Kommentar
-
Har Canon slumrat till? Jag hade hoppats att dom skulle komma med något häftigare så att Nikon sänkte priset ytterligare på D200
The EOS 30D features
8.2 Megapixel APS-C size CMOS sensor
5 fps and 30 large JPEG frame burst
2.5”, 230K pixel, 170º wide viewing angle LCD screen
Picture Style image processing parameters
Spot metering and High Precision 9-point AF system
DIGIC II image processor with 0.15 sec start-up time
Digital Photo Professional RAW processing software
100,000 cycle shutter durability and rugged magnesium alloy body
Simultaneous RAW and JPEG recording
Wide 100-3200 ISO range
E-TTL II Flash
PictBridge compatibility
Complete compatibility with all Canon EF and EF-S lenses and EX-series Speedlites
USB 2.0 Hi-Speed and Video Out connectivityKommentar
-
Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
Verkar vara riktigt trevlig. Har en 20D som jag är grymt nöjd med.
Har du använt 20D:n för att ta dom här bilderna på Kachese?//Stefan LindstedtKommentar
-
En ja känner med 1D mark II sa att 30D floppade lite.. tur är väl de så man kan me gott samvete ha kvar 350D:nKommentar
-
Ursprungligen postat av Stelinhttp://www.tropheus.se/index.php?opt...d=20&Itemid=31
Har du använt 20D:n för att ta dom här bilderna på Kachese?Kommentar
-
[QUOTE=Micke]Har Canon slumrat till? Jag hade hoppats att dom skulle komma med något häftigare så att Nikon sänkte priset ytterligare på D200
Annan Quote: En ja känner med 1D mark II sa att 30D floppade lite.. tur är väl de så man kan me gott samvete ha kvar 350D:n
Kanske man även kan se fram emot en trevlig kursreaktion på begagnade 20D.mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
Kommentar