design akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    design akvarium

    Säkert repost osv men dom har iaf gjort om hemsidan nu och har nya bilder. Gillar karet med guldsöm, arowana, skivtetror, jordätare, oscar osv. rätt oväntad mix.

  • Robin
    Användare
    • January 2003
    • 4526

    #2
    Läckra! Jäkligt läckra! Jag gillade ljuset mest.
    Mvh
    Robin

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      De icke revsäkra fiskarna på saltvattens galleriet e riktigt grymma, särskilt dom stora kulfiskarna och tryckarna.

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #4
        Och akvariet som fiskarna måste gilla mest är det under "Coral reef aquariums" som är placerat 20cm ovanför braskaminen
        Tony Englund

        Kommentar

        • olof
          Användare
          • April 2002
          • 1823

          #5
          Hej!

          Det är ju väldigt snygga instalationer men de är inte stabila. Flera av växterna verkar vara landväxter som inte överlever längre perioder under vatten, Fisksammansättningarna är troligen ohållbara i längden, växtätare går i planterade akvarium osv.
          Det är väl frågan om utställningsakvarium där man byter större delen av inehållet med jämna mellanrum.
          Snygg design, men jag tycker inte det har så mycket med akvaristik att göra.

          Mvh

          olof
          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

          Kommentar

          • tropfrog
            Användare
            • July 2003
            • 1828

            #6
            Jag håller med olof. Saltvattenskar med dött material samlar snabbt på sig algbeläggningar och växtkaret med solljus....Ja ni vet ju själv.

            Men största delen av växtakvarierna är faktyiskt mycket snygga även i längden. Senskebröderna har tagit en del aquascapingpris och kan verkligen det där med att skapa och hålla växtakvarium snygga.

            Man måste tänka påatt det är ett företag, de måste leverera vad kunden önskar, då kan det bli lite si och så med den långsiktiga planeringen för karet.
            MVH
            Magnus

            Kommentar

            • Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

              #7
              Ja, och jag är ganska säker på att deras kunder som har karen på bilderna inte ser utgifterna som några större bekymmer.
              Tony Englund

              Kommentar

              Arbetssätt...