Trist

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Ursprungligen postat av Wilhelm
    Det skulle vara som på den gamla goda tiden då posten hade lördagsutdelning. Då hade man haft nåt att glo i under helgen.

Vi får nog vara glada att posten finns över huvudtaget!!! Men å andra sidan så får vi något att läsa nästa vecka. men f-n vad långt dit. suck

mvh Lennart

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

Ursprungligen postat av Wilhelm
      Det skulle vara som på den gamla goda tiden då posten hade lördagsutdelning. Då hade man haft nåt att glo i under helgen.
      Det är alltid ett satans gnäll på posten. Ni skall veta att Svenska Posten är ett av de bästa postföretagen i världen vad gäller kvaliteten på brevutdelningen, dvs andelen brev som delas ut dagen efter de har postats. Varje vardag hanteras ca 21 miljoner försändelser i Posten, av vilka 14 miljoner är adresserade. 96% av alla brev kommer fram i tid.

Samma sak med fångvård och rehabilitering där Sverige ligger #2 efter Kanada.

Tänk på det nästa gång ni klagar!
      www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Kalle-Maja
        Användare
        • December 2004
        • 1324

Jag brukar gnälla på posten, mest för att dom sysslar med grejer dom är klåpare på(finansiella tjänster), men brev och paket är dom duktiga på. Och idag när äntligen mina MH-lampor kom traskade jag glad i hågen iväg för att hämta mina paket. Jag var lite överoptimistisk då det ena paketet var två meter långt och vägde 25 kg medan det andra var lite mindre. Började förhöra mig om hemkörning när dom helt sonika undrade om jag inte ville låna en pirra. Självklart! Utan att kolla leg eller ta pant fick jag låna den och det gick alldeles utmärkt att få hem paketen på detta sätt. Jag blev alldeles varm inombords och återfann hopp om mänskligheten eftersom sådan service och välvilja är sällsynt. Man måste även beakta att detta var modigt av Posten, mitt i den kungliga huvudstaden där det normalt mest är pack och rövare som helst stjäl all hårdvara dom kommer över;-)

Kommentar

• Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

En pirra?
          Mvh
          Robin

Kommentar

• Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

Det verkar bra, men jag har ingen aning om vad en pirra är
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

Vi har en stockholmare på jobbet, och pirra betyder översatt till svenska "en sån där kärra man har för att köra flera backar öl".
              Tony Englund

Kommentar

• Robin
                Användare
                • January 2003
                • 4526

Då tror jag att jag vet vad som menas.. En vagn a la cykelkärra i hjulupphängning typ.
                Mvh
                Robin

Kommentar

• Kalle-Maja
                  Användare
                  • December 2004
                  • 1324

OK, trodde det var vad det hette. Det kanske kan kallas lastkärra eller något liknande. Den har två hjul längst ner, man håller i två handtag, man kan fälla ut en "läpp" längst ner om man har större kollin och man skjuter den framför sig. Man kan se sådana t ex när bryggarbilen lastar av eller vid bohagsflyttningar.

Kommentar

• Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3613

Här uppe kallar vi det för Cartepillar
                    Mvh Alex

Kommentar

• Johan
                      Användare
                      • August 2002
                      • 3029

oj, om vård fångvård är nr 2, vill jag inte ens veta hur de andra där.

Kommentar

• Kalle-Maja
                        Användare
                        • December 2004
                        • 1324

I min synonymordbok står det även liten kärra och transportvagn. Det kan även användas som verb och ska då förstås som kittla, sticka, krypa, pärla eller bubbla. Det känns som myrkrypningar eller som fjärilar i magen, nervöst eller som rampfeber. Allt enligt samma bok. Ursäkta om det stack iväg.

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av Zaphi

Samma sak med fångvård och rehabilitering där Sverige ligger #2 efter Kanada.

Tänk på det nästa gång ni klagar!
                          Stämmer det verkligen? Hört massa bra saker om Kanadas fångvård men att Sveriges var så bra.. kul isåfall

Kommentar

• Joakim Draktoft
                            NCS Medlem
                            • April 2002
                            • 7334

Här går den under benämningen säckkärra, då denna typ av flytthjälpmedel användes för att transportera säckar innehållandes post [], eller precis som Tony anger ölbackar vilket är ett ännu bättre användningsområde.
                            Joakim Draktoft
                            f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Robin
                              Användare
                              • January 2003
                              • 4526

Nu vet jag!!! Tack alla för hjälpen! ;-)
                              Mvh
                              Robin

Kommentar

• jarinen
                                Användare
                                • April 2003
                                • 1888

Posten är ett föredöme! det är dock fler inblandade, ex. affären som har friplåt vad gäller reklam på NCS ; ) tages med en nypa salt med fördel.

Jaja , jag är tålmodig och vet nu att bladet kommer förmodligen under nästa vecka.

Mvh Jari

Kommentar

Arbetssätt...