If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Att inte spela Forsberg vore imho vansinne. Nastan lika mycket vansinne som att inte spela Holmstrom (varfor var han inte med i den initiala truppen ar beyond me) eller PJ Axelsson. De har spelarna ar inte sa spektakulara men VALDIGT nyttiga. PJ ar det narmaste sverige har till en Draper eller natt liknande. Far jag tippa Hockeyn' blir det sa har:
1 Tjeckien - Hasek/Vokun, check. Jagr,Straka,Elias, check.
2 Kanada - Manga skador pa backsidan och en del spelare som inte har haft en bra sasong. Men Kanada kommer vara i finalen om inget konstigt hander
3 Ryssland - Ovechkin/Malakin/Kovalchuk betyder kraft framat sa det ryker. Fragan ar om defensiven ar lika stark. Formodligen det basta ryska laget pa ar och dar
4 Sverige - Har for en gangs skull en bra malvakt i Lundqvist. Varfor forsoker vi inte utveckla som i Finland?
5 Finland - Tva basta malvakterna skadade men fortfarande ett starkt lag
6 USA - Den gyllene generationen i amerikansk hockey ar for gammal och svag. Att Ryan Miller inte kommer att sta i mal kommer vara en stor nackdel for dem
7 Slovakien - Stort fragetecken pa malvaktsidan?
8 Tyskland - Kolzig and that's it? Inte ens Strum kommer
9-Whatever : Who cares?
Kovalchuck petar in flest mal men Alfredsson vinner poangligan pga sina manga assists. Jagr har farre an 5 mal pga han tvingas spela ett mer defensivt checking spel med Tjeckien.
Jag håller med Bosse om att det viktiga är att komma före norrmännen i medaljligan (jag har för mycket norska vänner).
Är det för övrigt fler än jag som tycker det är jobbigt att hoppa fram och tillbaka mellan ettan och tvåan? Bollibompa verkar konstigt nog heligt! Min uppfattning är att barnen inte ska behöva ha problem med kanalskifte, det ska föräldrarna ha (som givetvis ser barnprogrammen tillsammans med sina barn och inte använder TV:n som barnvakt).
Tittar just på matchen Slovakien-Ryssland och börjar bli lite rädd för det jag ser.
Vilken blänande öppning av bägge lagen, och ingen av dem har direkt agerat dåligt.
Mest imponerad över Ryssland. Undrar just hur morgondagens match mot dem skall bli. Då får vi en riktig värdemätare på våra NHL-proffs, inte en åka-och-glida match som idag mot Kazakstan.
Jag håller med Bosse om att det viktiga är att komma före norrmännen i medaljligan (jag har för mycket norska vänner).
Är det för övrigt fler än jag som tycker det är jobbigt att hoppa fram och tillbaka mellan ettan och tvåan? Bollibompa verkar konstigt nog heligt! Min uppfattning är att barnen inte ska behöva ha problem med kanalskifte, det ska föräldrarna ha (som givetvis ser barnprogrammen tillsammans med sina barn och inte använder TV:n som barnvakt).
Nja....är mest glad att vi slipper se OS på TV4 med massa j-vla reklam.
Ne, nog kan jag offra mina fingrar att skifta kanal......
Vad gjorde våra hockey-"stjärnor" igår då? Är det en semesterresa till Italien eller?
Man undrar ju hur det är med puckkontrollen, alla tappade puckar och konstiga felpass. OK att isen verkar vara skit men jag såg inte Ryssarna göra samma misstag...
Hoppas på en bättring annars blir det ingen medalj i hockeyn, som vanligt...
Vad gjorde våra hockey-"stjärnor" igår då? Är det en semesterresa till Italien eller?
Man undrar ju hur det är med puckkontrollen, alla tappade puckar och konstiga felpass. OK att isen verkar vara skit men jag såg inte Ryssarna göra samma misstag...
Hoppas på en bättring annars blir det ingen medalj i hockeyn, som vanligt...
Är det någon som räknat med någonting annat än en upprepning från salt lake? Inte jag iaf, för många lata proffs nu precis som då. Mitt tips om en femteplacering kan ju vara helt fel
Kommentar