OS 2006-tråden

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bosse.J
    Användare
    • August 2003
    • 205

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
    Nu ser det mycket trevligare ut i medaljlistan.

Vi har åtminstone tagit fler guld än Norge [].... för tillfället...

Medaljtoppen Land/Guld/Silver/Brons
    1 USA 4 2 0
    2 RUS 3 3 2
    3 GER 2 0 1
    4 SWE 2 0 0
    5 NOR 1 4 4

Det viktigaste i ett vinterOS är att slå Norge..
    Bosse.J

Kommentar

• Stein
      Användare
      • October 2004
      • 50

Ursprungligen postat av Bosse.J
      Det viktigaste i ett vinterOS är att slå Norge..
      Det bli ikke enkelt....... []

Grattis med 2 gull !! Det er noen år siden sist... ;-)
      //mvh Stein

Kommentar

• Gwendly
        Användare
        • December 2003
        • 374

Att inte spela Forsberg vore imho vansinne. Nastan lika mycket vansinne som att inte spela Holmstrom (varfor var han inte med i den initiala truppen ar beyond me) eller PJ Axelsson. De har spelarna ar inte sa spektakulara men VALDIGT nyttiga. PJ ar det narmaste sverige har till en Draper eller natt liknande. Far jag tippa Hockeyn' blir det sa har:

1 Tjeckien - Hasek/Vokun, check. Jagr,Straka,Elias, check.
        2 Kanada - Manga skador pa backsidan och en del spelare som inte har haft en bra sasong. Men Kanada kommer vara i finalen om inget konstigt hander
        3 Ryssland - Ovechkin/Malakin/Kovalchuk betyder kraft framat sa det ryker. Fragan ar om defensiven ar lika stark. Formodligen det basta ryska laget pa ar och dar
        4 Sverige - Har for en gangs skull en bra malvakt i Lundqvist. Varfor forsoker vi inte utveckla som i Finland?
        5 Finland - Tva basta malvakterna skadade men fortfarande ett starkt lag
        6 USA - Den gyllene generationen i amerikansk hockey ar for gammal och svag. Att Ryan Miller inte kommer att sta i mal kommer vara en stor nackdel for dem
        7 Slovakien - Stort fragetecken pa malvaktsidan?
        8 Tyskland - Kolzig and that's it? Inte ens Strum kommer
        9-Whatever : Who cares?

Kovalchuck petar in flest mal men Alfredsson vinner poangligan pga sina manga assists. Jagr har farre an 5 mal pga han tvingas spela ett mer defensivt checking spel med Tjeckien.

Haha, ganska detaljerad gissning

Kommentar

• Per B
          Användare
          • September 2005
          • 1250

Jag håller med Bosse om att det viktiga är att komma före norrmännen i medaljligan (jag har för mycket norska vänner).

Är det för övrigt fler än jag som tycker det är jobbigt att hoppa fram och tillbaka mellan ettan och tvåan? Bollibompa verkar konstigt nog heligt! Min uppfattning är att barnen inte ska behöva ha problem med kanalskifte, det ska föräldrarna ha (som givetvis ser barnprogrammen tillsammans med sina barn och inte använder TV:n som barnvakt).
          mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

Tittar just på matchen Slovakien-Ryssland och börjar bli lite rädd för det jag ser.

Vilken blänande öppning av bägge lagen, och ingen av dem har direkt agerat dåligt.

Mest imponerad över Ryssland. Undrar just hur morgondagens match mot dem skall bli. Då får vi en riktig värdemätare på våra NHL-proffs, inte en åka-och-glida match som idag mot Kazakstan.
            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3615

Ursprungligen postat av Per Bjellert
              Jag håller med Bosse om att det viktiga är att komma före norrmännen i medaljligan (jag har för mycket norska vänner).

Är det för övrigt fler än jag som tycker det är jobbigt att hoppa fram och tillbaka mellan ettan och tvåan? Bollibompa verkar konstigt nog heligt! Min uppfattning är att barnen inte ska behöva ha problem med kanalskifte, det ska föräldrarna ha (som givetvis ser barnprogrammen tillsammans med sina barn och inte använder TV:n som barnvakt).
              Nja....är mest glad att vi slipper se OS på TV4 med massa j-vla reklam.

Ne, nog kan jag offra mina fingrar att skifta kanal......
              Mvh Alex

Kommentar

• ozric
                Användare
                • March 2004
                • 3187

Slo-Rys är nog bland de bättre matcher jag sett på länge! Fifan sicket röj!!
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

Kommentar

• Joakim Draktoft
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 7334

Ursprungligen postat av ozric
                  Slo-Rys är nog bland de bättre matcher jag sett på länge! Fifan sicket röj!!
                  Ja, jag kan inte mer än hålla med. Matchen mot Ryssland imorgon blir definitivt ingen dans på rosor.
                  Joakim Draktoft
                  f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• malplacerad
                    Användare
                    • May 2005
                    • 877

Silver

Olofsson tog silver i skidskyttet idag på 7,5km, starkt jobbat och snyggt revanscherat från debaklet i premiären
                    ||||

Kommentar

• Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 7334

Detta bådar också gott inför jaktstarten på lördag. Go Sweden !!!
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

OS i all ära, men idag gläds man mer åt Henkes besked att han återvänder hem till HIF efter VM []
                        Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                        Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Erik Österlund
                          Användare
                          • January 2005
                          • 3788

Vad gjorde våra hockey-"stjärnor" igår då? Är det en semesterresa till Italien eller?

Man undrar ju hur det är med puckkontrollen, alla tappade puckar och konstiga felpass. OK att isen verkar vara skit men jag såg inte Ryssarna göra samma misstag...

Hoppas på en bättring annars blir det ingen medalj i hockeyn, som vanligt...

Kommentar

• malplacerad
                            Användare
                            • May 2005
                            • 877

Ursprungligen postat av Erik Österlund
                            Vad gjorde våra hockey-"stjärnor" igår då? Är det en semesterresa till Italien eller?

Man undrar ju hur det är med puckkontrollen, alla tappade puckar och konstiga felpass. OK att isen verkar vara skit men jag såg inte Ryssarna göra samma misstag...

Hoppas på en bättring annars blir det ingen medalj i hockeyn, som vanligt...
                            Är det någon som räknat med någonting annat än en upprepning från salt lake? Inte jag iaf, för många lata proffs nu precis som då. Mitt tips om en femteplacering kan ju vara helt fel
                            ||||

Kommentar

• malplacerad
                              Användare
                              • May 2005
                              • 877

Svenska damlandslaget i hockey är i final, de vann straffdramat mot usa =)
                              Skönt med ett hockeylag som spelar med hjärta och offrar sig för varandra.
                              ||||

Kommentar

• Gäst

En riktigt spännande match, kul att se ett av våra två hockey-landslag spela med hjärta!! *uppmanar (herr-)Tre Kronor att ta efter *

Slutligen: Kim Martin är.....drottning?!?!

Kommentar

Arbetssätt...