If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Visst är det bra bilder. Jäkligt bra. Jag har ändå så svårt att koppla hur f-n, rent ut sagt, man kan fota under en del av de ögonblicken... i stället för att hjälpa till. Kommer nog aldrig att greppa det, så don´t bother explaining. Sedan hade jag föredragit länk till annan site än Aftonblaskan. Läs inte möget, man blir korkad av det. Eller förbannad (jag blir det sistnämnda, eftersom jag har mycket kontakt med media i jobbet).
Nåja. Ska försöka att inte reta upp mig, och ingen skugga på tidigare inlägg eller trådskaparen. Lite off-topic blev det, men en del saker är jag bara FÖR irriterad på. Kvällspressen hör till dem.
Patrik: Självklart hälper fotograferna till! Varför tror du att de inte gör det? Jag har träffat flertalet fotografer som jobbar med "krisfotografering" och de hjälper i princip alltid till vid kriser.
Jag har även träffat en fotograf som berättat för mig att han varit så chockade att han inte funderat utan bara fotat och utan att tänka på det använt kameran som ett filter mot eländet. Det tog en stund innan han började bära lik den gången. Jag kan även berätta att denna fotograf gick hos psykolog lång tid efter detta och det är jag övertygad om att flertalet av dem gör.
Det är viktigt att dokumentera elände, någon måste göra det och de skall ha all heder!
Senast redigerad av Zaphi; 10 February 2006, 20:39.
Kommentar