Tittar ni på TV eller på akvarier?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Per B
    Användare
    • September 2005
    • 1250

    Tittar ni på TV eller på akvarier?

    Enligt en undersökning från -97 så tittar vi på TV mellan 1½-3 timmar per dag.Äldre tittar mer än yngre. Män tittar mer en kvinnor.

    Jag är man och äldre (snyft) och tittar på TV 1-1½ timme per dag. Jag sitter vid akvarierna ungefär lika mycket.

    Vad har ni för vanor?
    mvh Per

    Tanganyika och Västafrika i burkarna
  • Alexander Wiberg
    Användare
    • February 2005
    • 445

    #2
    Jag har kommit på att jag tittar alltför lite på mina kar. Procentuellt akvarie/TV är det nog 10/90, tråkigt nog! Den dagen då jag har 4 inbyggda akvarier med bakgrunder och allt vad det heter i min lyxvilla slutar jag titta på TV!
    A.Wiberg (alex83)

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

    Kommentar

    • Kalle-Maja
      Användare
      • December 2004
      • 1324

      #3
      Jag glor ganska lite på mina akvarium. Brukar slå mig ner ca en kvart om dagen och kolla status i mina två artakvarium som står bredvid varandra. Mitt sällskapsakvarium står i vardagsrummet bredvid TV:n vilket är mycket praktiskt. Med lite split vision och en hel del TV-tittande blir det alltså ordentlingt blängt på den burken.

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        #4
        Med tanke på att min dator står vänd precis rätt för att kunna kolla in fiskarna så tittar jag ungefär 80/20 (fördel fiskarna) just nu. Tvn sätter jag bara på den halvtimman det tar för att somna.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Erik Österlund
          Användare
          • January 2005
          • 3788

          #5
          Jag har mitt 1225 l på höger sida och mitt 500 l på vänster när jag sitter i soffan. TV:n är rakt fram. Det är svårt att inte titta på firrarna när man egentligen tänkt att kolla på TV:n . Så för min del blir det nog 40/60 till TV:ns fördel.

          Kommentar

          • wofflan
            NCS Medlem
            • September 2003
            • 660

            #6
            tittar tyvärr inte så mycket på varken eller, men det skall bli bättring, man får inte slita ut sig
            Mvh Fredrik

            Kommentar

            • StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

              #7
              Min födelning är nog 40% dator/internet....30% TV och 30% Akvarium (375L). Jag kollar mer på de två 105L som jag har alldeles bredvid datorn än vad jag kollar in "stora" karet i vardagsrummet. Jag tar mig dock tid varje dag att titta till fiskarna så de får nog ca 1 tim varje dag iallafall.

              Kommentar

              • gladhertha
                Användare
                • March 2005
                • 49

                #8
                Själv tittar jag inte så mycket på tv. Eller jo, jag tittar på 2 serier som går en gång i veckan, och om det är nån bra film. Men jag är absolut ingen missbrukare.
                60% internet *host*, 20% tv och 20% akvarium.
                /Hanna
                540l
                112l
                63l
                21l
                12l

                Kommentar

                • PatrikMalmo
                  Användare
                  • May 2005
                  • 4642

                  #9
                  Kollar väldans lite på TV, och de gånger jag gör det har TV:n klar konkurrens från både mitt Tanganyika-kar samt växtkaret som bägge står i samma rum. Jag kollar minst 80/20 till akvariernas fördel, om inte mer. Utslaget per vecka blir det kanske 10 minuters TV-tittande per dag. Högt räknat. Nätet tar dock minst en timme om dagen, med både forumspaning, inlägg samt kunskaps-sökning.

                  Hilsen,

                  P
                  Ingen fisk har läst böckerna.

                  Kommentar

                  • Jonas E
                    Användare
                    • February 2003
                    • 2533

                    #10
                    jag har allting kombinerat, dator +tv placerade så att jag alltid kan kolla på mitt 720 och 250hörnakv.....blir mest att jag tittar på ventralisarna i 720:et eller balzaniin och l-malarna i mitt 250. Det här med tv är inte så intressant.
                    /Jonas
                    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                    Kommentar

                    Arbetssätt...