Angående värmare.......

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Meo
    Användare
    • January 2006
    • 10

    Angående värmare.......

    Satt och läste lite andra trådar och fick en funderare. Kör ett 222-liters kar idag med malawi. Har en värmare i och håller 25 grader. Nu har jag läst endel om värmare som hängt sig och det verkar ju sådär. Nu är min värmare iofs något underdimensionerad men ändå....vore ju inte kul med kokta fiskar!!!

    Funderar på att testa att stänga av värmaren för jag har ju pumpen och lyset som ger värme och sen står det ju i ett rum med 21 grader.

    Hur är det igentligen?? Är det vanligt att värmarna ballar ur eller?? []
  • Alexander Wiberg
    Användare
    • February 2005
    • 445

    #2
    Vet inte om det är vanligt, men jag har ingen värmare till mitt 375-liters med malawiciklider, och det är en hyfsat stabil temperatur runt 25 grader.
    A.Wiberg (alex83)

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

    Kommentar

    • blackened
      Användare
      • January 2005
      • 1042

      #3
      Kör inte heller med värmare. Den pajade (jäger) utan anledning två dagar innan jag fick hem nya troffarna, när karet var tomt tack o lov, så aldrig mer!

      Kommentar

      • Malawichrille
        Användare
        • February 2006
        • 67

        #4
        Jag har ett malawikar på ca 200 liter och använder ingen dopp-värmare, det går bra och temperaturen ligger mellan 24*C vintertid och 27*C sommartid.
        Tror inte det är nödvändigt i ett malawikar.......... (möjligtvis vid lek)
        Mvh Chrille
        240 liter malawi med Golden och Rödzebror (några OB)
        +55 liters yngelkar

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

          #5
          Jag tror inte det är några problem alls med värmare....
          Beror väl lite på hur karet är placerat, men det finns väl garantier för den typen av prylar med?!?!? Jag använder 2st i mitt 680...och kommer ha 2st i mitt 720...

          Men det är KLART - kan du hålla tempen UTAN dessa...då är ju det helt onädigt!!!

          DD
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          Arbetssätt...