Lamprologus multifasciatus och ? i 112 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Museo12
    Användare
    • October 2005
    • 153

    Lamprologus multifasciatus och ? i 112 liters

    Har fått ett litet 112 kar över och jag tänkte i det förverkliga en dröm om Lamprologus multifasciatus.

    Någonting till tänkte jag dock ha. En art till i alla fall. En kompis till mig sa hästnosciklider, men de behöver ju mer utrymme, så det är otänkbart.

    Julidochromis regani ELLER Neolamprologus brichardi kan jag själv komma på, men finns det något andra arter som kan bli aktuella, istället för dessa eller varför inte tillsammans med en av de? []

    Hoppas på svar!
    Pär [:-)]
  • matereo
    Användare
    • January 2006
    • 169

    #2
    Tja transcriptusar kanske gick... ett par eller så....

    Kommentar

    • Per B
      Användare
      • September 2005
      • 1250

      #3
      Visst är det svårt? Jag hade tänkt att ha prinsessor tillsammans med mina multifasciatus i ett 130-liters men skippade det. Varför utmana ödet? Jag vet ju egentligen att prinsessorna fungerar bäst själva i ett sådant akvarium.

      Nu går mina snäckisar med ornatusar. Jag försöker vara glad men egentligen tycker jag att Julidochromisar är ganska tråkiga...
      mvh Per

      Tanganyika och Västafrika i burkarna

      Kommentar

      • Museo12
        Användare
        • October 2005
        • 153

        #4
        [:-)] Tack för svaren!

        Jag har också fått för mig att Julidochromisar är tråkiga...

        Ja, Prinsessor borde gå själv håller med...

        Och så tillbaks på ruta ett, men planeringen av ett akvarium är ändå roligt!

        /Pär

        Kommentar

        • Per B
          Användare
          • September 2005
          • 1250

          #5
          Några Altolamprologus Compressiceps "Sumbu" kanske? Det är det enda jag kommer på just nu. Vad säger ni andra, klarar snäckisarna att behålla en del yngel och harmoni då? Fan vet, 110 liter är litet och "Sumbu" lär kunna bli större i akvarium än i naturen. Kanske bättre att fylla hela botten med snäckskal och småsten och ha 20-25 multisar? Hmm, det lät riktigt roligt, varför köpte jag Ornatus? []
          mvh Per

          Tanganyika och Västafrika i burkarna

          Kommentar

          • Museo12
            Användare
            • October 2005
            • 153

            #6
            Altolamprologus Compressiceps verkar mer spännande än Julidochromisar och det gör ju inget om de skulle norpa några yngel, men det får inte vara på beskostnad av harmoni och att alla ynglen försvinner.

            Att köra med bara Multisar är en variant så klart, men något mer hade ändå varit kul.
            /Pär

            Kommentar

            Arbetssätt...