N. Pulcher "daffodil"hur elak?????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hollowman
    Användare
    • February 2006
    • 199

    N. Pulcher "daffodil"hur elak?????

    hallå där !!!
    är relativt ny på Tanganyika
    så jag har en fråga : har satt upp ett 300 liter akvarium
    har nu 15st Cyprichromis leptosoma " Fluorescent Utinta ca 4-5 cm
    20 st F1 Enantiopus sp. "kilesa" lika där ca 4-5 cm (vet att jag har för mycket av dom så jag ska ta ut en lite grupp av dom vet att och sälja resten sen när dom börjar färja ut .. )
    men min fråga är" är mycket sugen på N. Pulcher "daffodil" typ 4-6 st men piskar dom upp mina andra fiskar har hört att dom kan vara jävligt elak ????????

    mvh hollowman
  • AndyH
    Användare
    • June 2005
    • 69

    #2
    Har ett par av N. pulcher med ett otal antal yngel tillsammans med frontosor i storleken 15 -25 cm. Fungerar utmärkt men frontosorna har stor respekt för dem. Har tidigare även haft leulupi men dessa blev totalt utkonkurrerade av "daffodilarna". Har inte haft dem med de arter du har men jag gissar att "daffodilarna" kommer att dominera akvariet. Mitt är ett 540 liters. Kanske någon annan haft dessa arter tillsammans som vet om det funkar?

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #3
      Jag tror inte att det ar en bra kombination, men det tar ett tag inna daffodilerna blir stora och de har oftast inte ihjal fisk over en natt utan de dominernar. Man kan alltid ta ut dem. Hursomhelst. Jag hade hoppat over den kombinationen.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • hollowman
        Användare
        • February 2006
        • 199

        #4
        okej få se hur jag gör då... sätter nog ut mina kileser på försäljning till och börja med!!!! kommit på att jag har för litet akvarium för dom ..var ett impulsköp men nu i efterhand så var det nog inte så bra p.g.a. att dom blir lite väl stora .som sag var nybörjare på Tanganyika men men man lär sig =P...
        hollowmann

        Kommentar

        Arbetssätt...