Aulonocara - Saltkänsliga!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #16
    Ok Zaphi...jag kan ha tagit fel på dig och någon annan rörande detta ämne.

    Jag har märkt att mina Aulonocara tappat lite i färg så jag ska faktiskt ta och prova det där att skaffa fler gömställen. Många arter trivs i skydd av något så det skulle inte vara helt fel. De söker sig faktiskt mot hålor eller skrevor oftast. Du har väl en "blue neon" variant som jag? (behöver inte menas att de har likadant beteende, men det kan vara fullt möjligt också)

    Kommentar

    • Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

      #17
      Aulonocarahanar VET att de är snygga och att de syns på långt håll....tror det är därför de måste ha grottor och stenar att gömma sig bakom. Mina aulos mår inte bra om de inte har gömställen, i med ett par stenar och gör lite grottor...då jäklar får man se färg igen =)
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

        #18
        Ja mina stuartgranti från Hai Reef kallas blue neon, men jag tror nog vi skall undvika sådanna konstigheter. Fångstplats räcker gott.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Micke Lövberg
          Användare
          • February 2004
          • 349

          #19
          Färgat ut, har min VF "maleri"-hanne gjort sedan maj -05.Däremot aldrig varit leksugen tills jag för ca.14 dagar sedan "vräkte" i vanlig gråssten i karet och fick på så sätt massor av grottor i olika storlekar.

          Har för mig att Auloncaror leker mot vertikala ytor och inte i grottor,stämmer det?
          375L Malawi
          112L Tanganyika
          90L Tanganyikayngel
          45L Tanganyika

          Kommentar

          • Micke Lövberg
            Användare
            • February 2004
            • 349

            #20
            PUUHH,andas ut!!!!!Har kollat med leverantören nu på morgonen och Axal pro är helt OK att använda, då denna produkt är 100% rent,pressat salt utan tillsatser.

            Dom lade till att det är bra och kolla då DET ÄR skillnad på salt och salt med tanke på "renheten"
            375L Malawi
            112L Tanganyika
            90L Tanganyikayngel
            45L Tanganyika

            Kommentar

            • Lars-Peter
              Användare
              • October 2005
              • 199

              #21
              Ursprungligen postat av Micke Lövberg
              PUUHH,andas ut!!!!!Har kollat med leverantören nu på morgonen och Axal pro är helt OK att använda, då denna produkt är 100% rent,pressat salt utan tillsatser.

              Dom lade till att det är bra och kolla då DET ÄR skillnad på salt och salt med tanke på "renheten"
              Tack ska du ha för att du kollade upp det då är det bara att köra vidare! []
              Tropheus moorii longola sunspots
              Tropheus moorii kasanga red rainbow
              Tropheus sp. Black Kiriza
              Tropheus moorii murago tanzania
              Tropheus brichardi katonga

              Kommentar

              Arbetssätt...