Antracistus arter?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke_720
    Användare
    • November 2003
    • 368

Antracistus arter?

Hej
    Tänkte kolla med er "mal gurusar" avseende Antracistus arter?
    Jag har hört att det finns två typer i handeln en som är lite prickigare (tydligare mönster).
    Stämmer det?
    Eller är det bara stiliare ex. av Ancistrus dolichopterus.
  • Lundensis
    Användare
    • March 2004
    • 2262

Det finns nog fler än två arter i handeln. Har dock ingen koll på vilka eller hur många.

Kommentar

• daniel60
      Användare
      • March 2003
      • 527

Ancistrus dolichopterus är en riktigt tjusig fisk, svart med vita prickar och vitt på rygg- och stjärtfena. Kallas också L183. Den vanligaste arten heter Ancistrus sp. och är en hybrid som kan se ut lite hur som helst. Inget vet vilka arter som ingår - detta gäller även guldformen.
      Det finns många fler arter i handeln. Problemet är att veta exakt vilken art man köper - det skadar inte att ta reda på fångstplatsen.
      Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
      Mina fiskar & burkar

Kommentar

• Micke_720
        Användare
        • November 2003
        • 368

Ursprungligen postat av daniel60
        Ancistrus dolichopterus är en riktigt tjusig fisk, svart med vita prickar och vitt på rygg- och stjärtfena. Kallas också L183. Den vanligaste arten heter Ancistrus sp. och är en hybrid som kan se ut lite hur som helst. Inget vet vilka arter som ingår - detta gäller även guldformen.
        Det finns många fler arter i handeln. Problemet är att veta exakt vilken art man köper - det skadar inte att ta reda på fångstplatsen.
        Tackar, det var Ancistrus dolichopterus jag for efter.

Mvh Micke

Kommentar

• calle-hallabro
          Användare
          • July 2005
          • 303

Vill du ha svar på dina mal-frågor, så kan jag rekomendera www.goc.se !!

//Calle
          En Mal idiot!
          www.goc.se

Kommentar

Arbetssätt...