Nyss så upptäckte jag en Golden som var lite konstig. Vänster fena fram använder han inte. Som att det skulle vara skadad eller ngt.
Då började jag dra slutsatser om att den som dog tidigare hade samma problem som man kan se på bilden. Just för att den hade vittsår/fläck över fenan fram.
Kan Golden få nån "fensjukdom" eller det kanske gäller generellt alla fiskar. Finns det ngt man kan göra ?
Kunde få en bild på firren nyss. . ..
Vad är det för vit prick? Ser ut som nån inåt gjutning. . .
Bild 1
Bild 2
Har jag otur med fiskarna eller . .. hrmm ... ja. . .
Först dör 2 st golden av ngn konstigt "fensjukdom" sedan blir en och få samma symtom. Den som man kan se i inlägget ovan. Verkar som att den är på bättringsvägen.
Men nu upptäckte jag en som har ngt fel med ögat och ser ut o må allmänt dåligt. . .
Är golden känsliga eller är det jag som gör fel!???
Kollar värdena ofta och de är bra!
Har även Demasoni och trodde att OM det skulle bli ngt fel i karet så var det först dem som man skulle upptäcka det med men icke. ..
Bild 3
Ser ut såhär!
Sedan kommer problemet i den gröna rutan.
Blir som ett sår och vitt. . .
Varför får inte Demasoni samma problem?
Varför är det just hela tiden Golden som råkar ut för detta. Hade väl varit en annan sak om det hade varit 2 Demasoni och 3 Golden men nu är det bara Golden som är drabbade.. .
Kan det vara något fel på just de Golden som jag har köpt?
Någon sjukdom de har haft?
Har jag ett större beståd av Demasoni än Golden.
Inga värde är dåliga...
Mvh
Då började jag dra slutsatser om att den som dog tidigare hade samma problem som man kan se på bilden. Just för att den hade vittsår/fläck över fenan fram.
Kan Golden få nån "fensjukdom" eller det kanske gäller generellt alla fiskar. Finns det ngt man kan göra ?
Kunde få en bild på firren nyss. . ..
Vad är det för vit prick? Ser ut som nån inåt gjutning. . .
Bild 1
Bild 2
Har jag otur med fiskarna eller . .. hrmm ... ja. . .
Först dör 2 st golden av ngn konstigt "fensjukdom" sedan blir en och få samma symtom. Den som man kan se i inlägget ovan. Verkar som att den är på bättringsvägen.
Men nu upptäckte jag en som har ngt fel med ögat och ser ut o må allmänt dåligt. . .
Är golden känsliga eller är det jag som gör fel!???
Kollar värdena ofta och de är bra!
Har även Demasoni och trodde att OM det skulle bli ngt fel i karet så var det först dem som man skulle upptäcka det med men icke. ..
Bild 3
Ser ut såhär!
Sedan kommer problemet i den gröna rutan.
Blir som ett sår och vitt. . .
Varför får inte Demasoni samma problem?
Varför är det just hela tiden Golden som råkar ut för detta. Hade väl varit en annan sak om det hade varit 2 Demasoni och 3 Golden men nu är det bara Golden som är drabbade.. .
Kan det vara något fel på just de Golden som jag har köpt?
Någon sjukdom de har haft?
Har jag ett större beståd av Demasoni än Golden.
Inga värde är dåliga...
Mvh
Kommentar