If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Grattis på er! Spännande projekt. Får man tjuvstarta med lite frågor jag får när jag läser era projektidéer?
Alexander, aggressivitet och discus hade jag inte kopplat ihop tidigare. Saknar dom det tycker du? Är det därför man så ofta har dom ensamma?
Tack.
Njae, tvärtom faktiskt. Men att få diskus att leka i ett kar med likasinnade fiskar i samma akvarium kan möjligt skapa ett större iver och aggresion mellan parterna och sammtidigt se till att ynglen överlever.
Ska undersöka saken.
Dock är detta bara en bråkdel av innehållet i projektet
JA fiskar har god lukt och god smak. En studie har visat att atminstone honor av Pseudotropheus/Maylandia/Metriaclima emmiltos (dvs vanlig red top zebra) som far valja mellan P/M/M emmiltos och P/M/M fainzilberi gar pa lukt men inte utseende (de valjer bara "ratt" om de aven far tillgang till hanens lukt). http://www.hull.ac.uk/cichlids/paper...letts%2005.pdf
Spännande. Jag har printat ut pappret och ska läsa det i lugn och ro. Svårt för oss att tänka sig att använda näsan under vattnet. Vilket organ använder dom som luktorgan? Eller förresten, det kan jag nog läsa mig till i artikeln.
Kommentar