Växterna är Cryptocoryne aponogetifolia och växer väldigt bra. Dom för gallras ut med jämna mellanrum.
Kar med BtN-moduler
Kollaps
X
-
-
Vad är det för färg du använder?
Tänkte mest om man fick för sig ett halv år senare att färgen ska bort av ngn anledning.. Så det är smidigt att få bort den. .
MvhKommentar
-
Vet inte vilken färg Micke har använt, men jag har provat flera olika. Att få bort färg från ett akvarie är inget problem med en glasskrapa med nytt blad i. Tar 10-15 minuter även med rätt stora kar.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Jag använde en vattenbaserad plastfärg och som Patrik skriver är den lätt att ta bort. Det är värre med silikonet till modulerna som brukar ge märken i glsaet som inte går att få bort.Kommentar
-
Jag skulle vilja komplettera med ett tips. Smeta in kanten på modulerna med tunt lager svart silikon och låt torka. Den gula färgen kan spegla sig ut om man inte har en exakt limsträng annars. När det torkat limmar man fast dem som vanligt.Kommentar
-
Fruktansvärt najs gjort, å bra artikel i övrigt!
Men.... ger inte powerheadet vibbrationer i modulen när du silikonat fast utblåset i den?
*tumme upp* för den lilla filterbilten mot glasrutan iafall!Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskMen.... ger inte powerheadet vibbrationer i modulen när du silikonat fast utblåset i den?
*tumme upp* för den lilla filterbilten mot glasrutan iafall!Kommentar
-
Snabb på å svara me ja.. ok najs!
Om du ändrar dig och inte orkar ta tag i ditt kommande projekt med de resterande modulbitarna .. så är jag intresserad av dem!
(för nu blev jag galet sugen på att slänga i btn i 500 å 375:an me)Kommentar
-
De överblivna modulbitarna kommer säker till nytta, men först på tur står två kar med en Woodrock (vunnen i Zoopets fototävling) och en BtN Rocky.Kommentar
-
Sluta läskas nu vaKommentar
-
Ursprungligen postat av MickeDe överblivna modulbitarna kommer säker till nytta, men först på tur står två kar med en Woodrock (vunnen i Zoopets fototävling) och en BtN Rocky.Kommentar
-
" Bild 2 Efter några månader är akvariet inkört och växterna har kommit igång."
...och stenarna oxå, ser jag!
Bra artikel!
MikaelKommentar
-
-
Snygg blev det.
Vad som är svårt med modulerna är att bestämma vilka man skall ha.
Back to natures hemsida tycker jag faktiskt är riktigt dålig.
I butik kan man få en A4-sida i skala med modulernas konturer i platt format, det hjälper lite.
Vad man kunde önska var att man på BTN:s hemsida som minst haft foto på varje modul iallafall från två håll och en bild i perspektiv.
Dessutom utskrivbara bilder i skala samlade på EN sida så att man kunde köra lite "klippa-klistra" utan att slita ut skrivaren.
En lite 3-d snurra a´la IKEA:s köksprogram vore en logisk fortsättning att önska.
Att hitta butik som är villig att låna hem för prov är inte heller det lättaste.
Sedan skall man inte glömma Pangeas moduler (speciellt de nya Rocky 4), tyvärr svåra att hitta i Sverige men ett billigare och nästan snyggare alternativ.
Pangeas hemsida är f.ö. ännu sämre och dessutom inte uppdaterad.......
Nu skall jag fortsätta att dumglo på mitt tomma 720-kar och försöka bestämma vilka moduler jag skall ha. Hu !!Det är aldrig för sent att ge upp!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Lacustris
Vad som är svårt med modulerna är att bestämma vilka man skall ha.
Back to natures hemsida tycker jag faktiskt är riktigt dålig.
I butik kan man få en A4-sida i skala med modulernas konturer i platt format, det hjälper lite.
Vad man kunde önska var att man på BTN:s hemsida som minst haft foto på varje modul iallafall från två håll och en bild i perspektiv.
Att fundera ut vilka mått modulerna har i 3d e stört omöjligt.
Ta modul B som exempel den e som en fjärdedels cylider men ser lika platt ut som de andra på hemsidan. de borde haft 3dbilder som man kan snurra, precis som du sa.Kommentar
Kommentar