If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
De pumpar en hel del vatten i förhållande till sin storlek men tysta var de inte. Nu är jag iofs väldigt kräsen vad det gäller ljudnivå....
De jag har provat har haft väldigt lätt för att vibrera och på det sättet har de levt om en massa när dessa vibrationer fortplantat sig i karet.
Jag har ett par stycken 1000Litare av den gamla modellen och är väldigt nöjd med dom, tysta och bra tryck, pumpar bra även med skitna filtermattor. Dessutom väldigt bra pris, betalade 300:- st.
Kan tänka mig att en 3000Litare inte e lika tyst, brukar ju bli en hel del vibrationer på så kraftiga pumpar.
Jag har en gammal 1700, den flåsar på bra och är väldigt tyst så länge den inte vibrerar mot glaset, fast det är ju inte något man kan lasta pumpen för.
Karl jag har den nya maxi jet new jet 3000..
Har svårt att tro att det finns pumpar som e bättre än den pumpen för dom pengarna..
När jag skulle köpa den så kolla jag in 901 först men den e som en mindre utombordare=)
Valet blev lätt...
japp det är den gammla formen du har på bild
Har själv testat alla dom nya newjet från 600-3000liter och jag håller faktiskt dom i klass med eheim hitils.
Nackdelen är att det inte går att sätta filter på pumphuvudet om man vill använda sig av regleringen av pumpkapaciteten.
Då måste det sitta så det är bara vattnet som ska cirkuleras som bakom en BTN bakgrund
Låter lovande BMW! Jag har tänkt att bara ha den som en ren cirkulationspump sittandes i en modul. Filtreringen får skötas av ett ytterfilter, tex ett Fluval FX 5 eller liknande.
Kommentar