If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nu blir speakern från Tysklands kvartsfinal sparkad för att har varit partisk och uppmanat tyskarna att heja på sitt lag.
Vad säger vi? Funktionärernas vm?
Jag vidhåller fortfarande att det är fuskarnas VM...det värsta VM jag sett hittills. Faktiskt i stil med Maradonas "Guds hand" i varenda match...i stort sett i varenda närkampssituation så fuskar man för att lura till sig fördelar.
Det är inte domarnas fel som är mitt i smeten utan det är FIFA´s och UEFA´s fel som sitter på läktarna och tillåter sådant här vidrigt fusk år efter år. Fotbollen måste ta tag i det här nu och insätta en panel som granskar situationer efter varje match och utdömer avstängningar retroaktivt. Bort med fusket en gång för alla!!
Jag vägrar titta på Portugal mer då de är bland de vidrigaste jag sett...både i tidigare EM och VM samt Champions League med Porto (Mourinho) och t o m Chelsea (Mourinho). Men det är fler lag än så...betydligt fler lag...alla lag har åtminstone en fuskare som konstant filmar...eller så åker de ur sin division.
England, Sverige och Australien är ute och VM är slut för min del! Jag tänker ju kolla på matcherna men bryr mig inte ett smack om vem som vinner. Tyskarna är väl det enda halvärliga laget kvar som försöker stå på benen. Skall jag vara riktigt ärlig så tycker jag detta VM har varit under all kritik, resultatmässigt, domarmässigt, filmningsmässigt men framför allt spelmässigt. Jag har sett i princip alla matcher och av de 60 som spelats är det väl 4-5 matcher som är värda att minnas.
Fair play är ett j***a skämt och Joga bonito är ett ännu större skämt!
VM är för stort, lagen är för rädda att förlora och den sköna anfallsfotbollen är endast ett minne blott i dessa stora cupturneringar. Det gäller för mycket, pressen är för stor och små saker som filmingar och fega domare avgör de flesta av matcherna. Det gäller Champions League med!
Nu längtar jag till att Premier League startar. Där spelas fotboll i högt tempo med stabila spelare utan rädsla för att förlora. Det skall bli riktigt, riktigt skönt när det börjar så man kan se på riktig fotboll igen!
Tacka Gud för Liverpoolderbyn och tacka Gud för alla Premier Leaguematcher (inte för att jag tror på Gud, men ändå :-)
Nu längtar jag till att Premier League startar. Där spelas fotboll i högt tempo med stabila spelare utan rädsla för att förlora. Det skall bli riktigt, riktigt skönt när det börjar så man kan se på riktig fotboll igen!
Tacka Gud för Liverpoolderbyn och tacka Gud för alla Premier Leaguematcher (inte för att jag tror på Gud, men ändå :-)
...eller förutsättningarna att bli rena teaterföreställningen.
Nu ska du inte tjura bara för att ditt favoritlag inte är med och leker längre Portugal kan spela fantastikt trevlig forboll och det kommer dom förhoppningsvis att göra mot Frankrige när Deco är tillbaka.
Jag vet och jag har faktiskt alltid gillat Portugal! Så tjurig är jag inte och jag hoppas de bjuder på underhållande fotboll. Den chansen är nog dock minimal, speciellt när matcherna gäller mer och mer för varje omgång...
Det är nog inte det enda du har att se fram emot uppenbarligen.
Jo det händer en hel del postivt i HIF för tillfället. Dom spelade träningsmatch mot FC Nordsjälland i Höganäs i lördags så då passade jag givetvis på att gå och se dem. Luton Shelton som skrev på för 3,5 år med HIF förra veckan blir en tillgång om han förblir skadefri. Shelton/Karekezi på topp med Larson som offensiv mittfältare kan bli riktigt kul.
Den provspelande argentinske backen Franco Miranda såg också lovande ut.
HIF? Nej hallå...bästa laget i skåne...och i hela Sverige är ju MFF...gör detsamma om Henke kommer till HIF.
Förresten...ikväll jobbar jag så tyvärr missar jag semifinalen. Hoppas på en bra match utan inblandning av dåliga domslut och fuskande spelare. Det är dags att det blir riktigt fotboll!
Heja Italien...(även om Tyskland är bra, och värda framgång). Jag tror att Italien kan bli världsmästare då de är ett starkt sammansvetsat lag som haft "turen" att ha en hel del otur i uppladdningen vilket gett laget en oerhörd motivation att vinna allt...för Italien, för italiensk ligafotboll och för Pessotto. Tragedier som kan ha skapat ett oövervinnerligt lag som aldrig ger upp.
Kommentar