Fotbolls VM

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hank
    Användare
    • April 2002
    • 1321

J-vla sk-t VM!!
    Tur att sverige åkte ut!
    VM-slutspelet är inte sverige värdigt!!
    /#378 Hank
    Zoonen:
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

NCS medlemsbilder:
    http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

Kommentar

• Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

Nu blir speakern från Tysklands kvartsfinal sparkad för att har varit partisk och uppmanat tyskarna att heja på sitt lag.
      Vad säger vi? Funktionärernas vm?
      Mvh
      Robin

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Jag vidhåller fortfarande att det är fuskarnas VM...det värsta VM jag sett hittills. Faktiskt i stil med Maradonas "Guds hand" i varenda match...i stort sett i varenda närkampssituation så fuskar man för att lura till sig fördelar.

Det är inte domarnas fel som är mitt i smeten utan det är FIFA´s och UEFA´s fel som sitter på läktarna och tillåter sådant här vidrigt fusk år efter år. Fotbollen måste ta tag i det här nu och insätta en panel som granskar situationer efter varje match och utdömer avstängningar retroaktivt. Bort med fusket en gång för alla!!

Jag vägrar titta på Portugal mer då de är bland de vidrigaste jag sett...både i tidigare EM och VM samt Champions League med Porto (Mourinho) och t o m Chelsea (Mourinho). Men det är fler lag än så...betydligt fler lag...alla lag har åtminstone en fuskare som konstant filmar...eller så åker de ur sin division.

Kommentar

• Zaphi
          NCS Medlem
          • July 2002
          • 5395

England, Sverige och Australien är ute och VM är slut för min del! Jag tänker ju kolla på matcherna men bryr mig inte ett smack om vem som vinner. Tyskarna är väl det enda halvärliga laget kvar som försöker stå på benen. Skall jag vara riktigt ärlig så tycker jag detta VM har varit under all kritik, resultatmässigt, domarmässigt, filmningsmässigt men framför allt spelmässigt. Jag har sett i princip alla matcher och av de 60 som spelats är det väl 4-5 matcher som är värda att minnas.

Fair play är ett j***a skämt och Joga bonito är ett ännu större skämt!

VM är för stort, lagen är för rädda att förlora och den sköna anfallsfotbollen är endast ett minne blott i dessa stora cupturneringar. Det gäller för mycket, pressen är för stor och små saker som filmingar och fega domare avgör de flesta av matcherna. Det gäller Champions League med!

Nu längtar jag till att Premier League startar. Där spelas fotboll i högt tempo med stabila spelare utan rädsla för att förlora. Det skall bli riktigt, riktigt skönt när det börjar så man kan se på riktig fotboll igen!

Tacka Gud för Liverpoolderbyn och tacka Gud för alla Premier Leaguematcher (inte för att jag tror på Gud, men ändå :-)
          Senast redigerad av Zaphi; 03 July 2006, 13:06.
          www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Hank
            Användare
            • April 2002
            • 1321

Ursprungligen postat av Zaphi
            Nu längtar jag till att Premier League startar. Där spelas fotboll i högt tempo med stabila spelare utan rädsla för att förlora. Det skall bli riktigt, riktigt skönt när det börjar så man kan se på riktig fotboll igen!

Tacka Gud för Liverpoolderbyn och tacka Gud för alla Premier Leaguematcher (inte för att jag tror på Gud, men ändå :-)
            Amen!!
            /#378 Hank
            Zoonen:

NCS medlemsbilder:

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

Jag ser fram emot matchen mellan Portugal och Frankrike som har föutsättningar att bli riktigt bra.
              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

...eller förutsättningarna att bli rena teaterföreställningen.

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

Ursprungligen postat av Zaphi
                  ...eller förutsättningarna att bli rena teaterföreställningen.
                  Nu ska du inte tjura bara för att ditt favoritlag inte är med och leker längre Portugal kan spela fantastikt trevlig forboll och det kommer dom förhoppningsvis att göra mot Frankrige när Deco är tillbaka.

Kommentar

• Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

Jag vet och jag har faktiskt alltid gillat Portugal! Så tjurig är jag inte och jag hoppas de bjuder på underhållande fotboll. Den chansen är nog dock minimal, speciellt när matcherna gäller mer och mer för varje omgång...

Kommentar

• Joakim Draktoft
                      NCS Medlem
                      • April 2002
                      • 7334

Ursprungligen postat av Micke
                      Jag ser fram emot matchen mellan Portugal och Frankrike som har föutsättningar att bli riktigt bra.
                      Det är nog inte det enda du har att se fram emot uppenbarligen.

Skall Henke lyckas rädda vidare avancemang för HIF i Svenska Cupen?

(Ja jag vet att det är en parentes till VM, men helt klart fotbollsrelaterat)
                      Joakim Draktoft
                      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                        Det är nog inte det enda du har att se fram emot uppenbarligen.
                        Jo det händer en hel del postivt i HIF för tillfället. Dom spelade träningsmatch mot FC Nordsjälland i Höganäs i lördags så då passade jag givetvis på att gå och se dem. Luton Shelton som skrev på för 3,5 år med HIF förra veckan blir en tillgång om han förblir skadefri. Shelton/Karekezi på topp med Larson som offensiv mittfältare kan bli riktigt kul.
                        Den provspelande argentinske backen Franco Miranda såg också lovande ut.

Kommentar

• ozric
                          Användare
                          • March 2004
                          • 3187

Jag tror Henke kommer filma till sig massor med straffar....
                          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                          c",)

Kommentar

• Hank
                            Användare
                            • April 2002
                            • 1321

Ursprungligen postat av ozric
                            Jag tror Henke kommer filma till sig massor med straffar....
                            Visst, om sopan platsar
                            /#378 Hank
                            Zoonen:

NCS medlemsbilder:

Kommentar

• StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

HIF? Nej hallå...bästa laget i skåne...och i hela Sverige är ju MFF...gör detsamma om Henke kommer till HIF.

Förresten...ikväll jobbar jag så tyvärr missar jag semifinalen. Hoppas på en bra match utan inblandning av dåliga domslut och fuskande spelare. Det är dags att det blir riktigt fotboll!

Heja Italien...(även om Tyskland är bra, och värda framgång). Jag tror att Italien kan bli världsmästare då de är ett starkt sammansvetsat lag som haft "turen" att ha en hel del otur i uppladdningen vilket gett laget en oerhörd motivation att vinna allt...för Italien, för italiensk ligafotboll och för Pessotto. Tragedier som kan ha skapat ett oövervinnerligt lag som aldrig ger upp.

Kommentar

• Robin
                                Användare
                                • January 2003
                                • 4526

Tror att stackars Hans Eklund eller vad tränaren hette kommer smöra rätt bra för Henke.

- Han är självklar! (Hans till Expressen)

Mvh
                                Robin

Kommentar

Arbetssätt...