If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ååh,neej! Tyskland vidare och Argentina ut... återstår ju bara England då! Fast det skulle sitta som en smäck om Ukraina överraskade,föga troligt dock,jag vet....
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)
Argentina ut! Nej hua det här var inte roligt...den tyska maskinen är som alltid tung att möta i stora mästerskap. Jag tycker dock att Argentina hade en del otur och sedan en coach som helt verkade tappa huvudet och byta in defensiva spelare för tidigt. Pekerman gjorde nog bort sig...men det var tydligen fler...t ex Oliver Bierhoff....som lyckades reta gallfeber på Heintze.
Verkligen tråkigt för fotbollen att Argentina åkte ut nu.
Känns riktigt trist att Argentina åkte ur. Håller dock med om att Pekerman coachade konstigt.
Dock tycker nog jag Argentina blev bestulna på en straff, fast det kanske var mina blåa ögon som spelade mig ett spratt där. Oavsett vilket var det svagt att ge varning där och inte varna Ballack som VERKLIGEN filmade lite senare i matchen. Kändes tyvärr som att matchen var rökt när målvakten blev skadad. Pekerman fick då för sig att spela tokdefensivt, något som bestraffades rejält!
Argentina var ju redan körda innan straffarna lades. Deras svaga nerver och en andremålvakt i mål mot tysk kyla och en (även om det tar emot att säga det) iskall målvakt...
Imorgon blir det riktigt, riktigt spännande... Jag tror och hoppas på England och jag tror nog att Brassarna borde kunna köra ut männen i baskrar. England vs. Brasilien i en semi vore inte fel och där har ju England faktiskt inte så mycket att förlora...
Hade Abbondanzieri varit kvar vid straffarna sa hade resultatet blivit annat, han brukar vara otrolig i sitt hemmalag Boca Juniors.
Synd att Argentina akte ut, de var klar mycket battre an tyskarna.
Kanske det...men jag är verkligen tveksam om de förtjänar att vara i kvarten mot England. Jag har enorma problem med dagens bedrövliga filmningsfotboll och har tröttnat på VM när det lagom börjar dra ihop sig till de intressanta matcherna.
Jag hoppas att FIFA tar tag i det här fuskandet som genomsyrar fotbollen. Jag tycker att de ska ha en panel som tittar på matchsituationer i efterhand och stänger av fuskande spelare.
Dåliga straffar av England emot ett rutinerat straffläggningslag, Portugal, kunde bara gå åt ett håll. Tråkigt för England och tråkigt för Svennis...
Mm håller med.. Bort med alla filmningar, det förstör bara fotbollen.
Jag höll på Portugal och är glada att dom vann, men jag tyckte inte att nåt lag förtjänade vinsten.. Spelar man 0-0 efter 120 minuter så får lagen skärpa sig. En rättså dålig match egentligen, vill se Portugal offensivt istället för deffensivt. Blir så tråkig fotboll. Men nu kanske andra lag fattar att man inte ska få straffar mot Portugal, eller mot Portugals målvakt. Han läste sönder alla, han var ju på alla bollar. Synd att han tappade in tvåan där bara..
540 Troffar, Callochromis ect
100 sydamerica, dvärgar
120 tomt, snart snäcklekare från Tanganyika
40 tomt
Kommentar