Fotbolls VM

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

Både Italien och Portugal står för detta VM´s Hollywood bidrag. Det är verkligen ingen överraskning för mig att just dessa fotbollsländer ägnar sig åt fusk på fotbollsplanen. Mycket dålig reklam för fotbollen!!

Italien borde inte haft straff! Portugal filmade grymt igår, Holland idiotiska att följa med i dårskapet och Van Basten måste nog vara en rejält överskattad förbundskapten. Snacka om att de sköt sig själva i foten igår! Hade det varit vanlig landskamp eller vanlig ligamatch så hade Figo varit avstängd nu för sin skalle. Han måttade och träffade, om än knappt...men ändå. Sådant har straffat sig tidigare...men inte nu tydligen.

Annars väntar jag med spänning på vad Ghana kan göra imorgon. Känns som en skräll kan vara på gång...även om jag blir lika glad ifall Brasilien går vidare.

Kommentar

• Kalle-El
      Användare
      • August 2005
      • 255

Nja nu kanske inte vi inte skall vara för hårda mot domarens insats i matchen mellan Italien och Australien. Han tar en milt uttryckt tveksam utvisning på Materatzi så att det skulle komma någon kompensation var väntat. Däremot jävligt korkat av Aussie-spelaren att slänga sig i det läget. Han hade ju bara behövt springa med italienaren och täckt av vinkeln så hade inget hänt.

Tycker nog domaren i matchen Sverige - Tyskland var sämre än den idag.

Portugal - Holland är ett kapitel i sig. Urusel insats av samtliga spelare på banan, snacka om att vara korkade. De enda som vann något på den matchen var väl England då Portugal tappade kanske 3 spelare till sin nästa match. Mest korkad måste Deco varit som plockade upp bollen med handen efter avblåsning, ungefär som att be domaren om att ge honom ett gult kort.

Jag är dock hyfsad glad med dagen ändå då då man både prickade in ettan på Italien och krysset i kvällsmatchen, som kanske var VMs sömnpiller så här långt.

Imorgon blir det att ta nya tag igen och både plånbok och hjärta hoppas att Ghana kan krtiga till sig ett kryss och straffar. I den andra hoppas jag att Spanien gör processen kort med Frankrike, men den match känns väldigt jämn och luktar väldigt målsnålt den med...

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

För mig så var utvisningen på Materazzi solklar. En tvåfotssatsning där han klart plockar bort motspelaren som tredje man i situationen. Inte helt ovanligt spel från Materazzi då han ibland är ganska klumpig i sina satsningar.

På straffen så ser man att Rosso filmar rejält, men visst är det dumt av australiensaren att lägga sig ned och ge italienaren möjligheten. Orutin...
        Rosso ser möjligheten till straff istället för att kliva runt och skjuta på mål. Inetsad tankebana hos filmare av rang. ;-)

Kommentar

• Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

Det tråkiga är att domaren stod precis brevid och såg inget..
          Mvh
          Robin

Kommentar

• Tony
            Användare
            • April 2002
            • 4594

Hm.. ni snackar om filmningar? Finns det någon som är värre än Fredrik Ljungberg i så fall? För bövelen, den herrn snubblar ju så fort någon motståndare springer på samma planhalva
            Tony Englund

Kommentar

• Robin
              Användare
              • January 2003
              • 4526

Ursprungligen postat av Tony
              Hm.. ni snackar om filmningar? Finns det någon som är värre än Fredrik Ljungberg i så fall? För bövelen, den herrn snubblar ju så fort någon motståndare springer på samma planhalva
              Hahahaha! Det har du rätt i!
              Mvh
              Robin

Kommentar

• Kalle-El
                Användare
                • August 2005
                • 255

Fy fasen vad besviken man blir när en match skall avgöras av en j-vla filmare. Nu tycker jag precis lika illa om Henry som otrevligheter som Maradonna och Rivaldo. Bara att hoppas att Fifa har stake nog att i efterhand gå in och stänga av fransosen. Om De Rossi fick 4 matcher för sin armbåge anser jag personligen att avsiktligt fusk skall bestraffas ännu hårdare.

Inte nog med att han kastar sig ner i gräset han tar sig dessutom för ansiktet som om han hade blivit träffad där. Skämmes är allt jag har att säga!

För första gången på mycket länge kommer undertecknad att hoppas på Brasilien, eller kanske ännu hellre att Henry blir utburen på bår...

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

Ursprungligen postat av Kalle-El
                  För första gången på mycket länge kommer undertecknad att hoppas på Brasilien,

Brasilien??

mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Felipe
                    Användare
                    • April 2002
                    • 327

Jaha....England slog Ecuador, Frankrike slog Spanien, Italien slog Australien, Portugal slog Holland.....visst kanns det fel, men a andra sidan ar det ju samma historia varje gang det ar VM ( kommer fortfarande ihag Paraguays match mot Tyskland (var det val?) forra VM ).

Sedan kanns det som ett skamt att Ukrania gar vidare tack vare att dem slog Schweiz (bland dem samsta lag i VM, och sakerligen den samsta matchen....), men att lag som Ghana, Spanien, Ecuador och Holland far aka hem...

Naja...jag tippar fortfarande pa final mellan Argentina och Brasilien, om nu Argentina lyckas med sitt vanliga spel (och Peckerman satter Carlos Tevez fran start?)
                    Felipe

Kommentar

• Banderad
                      Användare
                      • February 2006
                      • 3479

Jag håller inte med om att Schweiz tillhör en av de sämsta lagen i VM. De vann trots alllt sin grupp utan att släppa in ett mål. De kanske inte spelar någon rolig fotboll, men de spelar en disciplinerad försvarsfotboll av gammalt västtyskt snitt (och det har ju visat sig vara effektivt i historien). Där emot klarade de inte pressen på slutet. Jag slår fan bättre straffar än de lyckades med.

/Jocke

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

Ursprungligen postat av Kalle-El
                        Fy fasen vad besviken man blir när en match skall avgöras av en j-vla filmare. Nu tycker jag precis lika illa om Henry som otrevligheter som Maradonna och Rivaldo. Bara att hoppas att Fifa har stake nog att i efterhand gå in och stänga av fransosen. Om De Rossi fick 4 matcher för sin armbåge anser jag personligen att avsiktligt fusk skall bestraffas ännu hårdare.

Inte nog med att han kastar sig ner i gräset han tar sig dessutom för ansiktet som om han hade blivit träffad där. Skämmes är allt jag har att säga!

För första gången på mycket länge kommer undertecknad att hoppas på Brasilien, eller kanske ännu hellre att Henry blir utburen på bår...
                        Jag håller med dig! Jag har alltid tyckt bra om Henry, men efter det jag såg igår när han filmade så hamnar han i den allt större skaran som med vilja förstör fotbollens rykte.
                        Det är en total skam i dagens fotboll när filmare går fria från fusk...

Jag är grymt besviken på flertalet lag som med list och med intränad precision filmar för att lura domare att ge deras lag fördelar. Äckligt är vad det är...

Det finns ett antal lag som jag absolut kommer älska om de åker ur nästa omgång...Portugal (hela laget vidriga och genom tradition skolade filmare), Frankrike (Henry´s bedrövliga filmning och lögnerna efteråt) och Italien (Rosso...men hela laget är skolade filmare).

Heja Brasilien, England, Tyskland, Argentina och Ukraina!!

Kommentar

• specmats
                          Användare
                          • December 2004
                          • 3060

håller verkligen med! så jäkla trist att fusk får avgöra så viktiga matcher, ett hån mot sporten.
                          Tropheus Duboisi halembe, so
                          Melanochromis Auratus, vf
                          Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Felipe
                            Användare
                            • April 2002
                            • 327

Ursprungligen postat av Banderad
                            Jag håller inte med om att Schweiz tillhör en av de sämsta lagen i VM. De vann trots alllt sin grupp utan att släppa in ett mål. De kanske inte spelar någon rolig fotboll, men de spelar en disciplinerad försvarsfotboll av gammalt västtyskt snitt (och det har ju visat sig vara effektivt i historien). Där emot klarade de inte pressen på slutet. Jag slår fan bättre straffar än de lyckades med.

/Jocke
                            Ja, men har man Sydkorea, Togo och "dagens" Frankrike i sin grupp sa ar det val ingen storre hjalteinsats att bli etta och inte slappa in nagra mal...
                            Tror arligt talat att om Schweiz hade hamnat i nagon av dem andra grupperna sa hade dem redan varit hemma.
                            Elfenben, Croatien, Paraguay, Angola, Iran, Serbien, Croatien, Polen, Costa Rica, Trinidad....ja..dessa hade nog Schweiz haft mycket svart med.....jag kan bara komma pa 3-4 lag (de som Spanien hade i sin grupp?) som var av samma niva som Schweiz, och anda blir dem etta i sin grupp.
                            Det talar ju mycket om hur daligt fordelningen var pa 2 av VMs grupper (Frankrike och Spaniens).
                            Jag kanske ar ute och turnerar..men det kanns sa fel att lag som Danmark, Colombia, Turkiet, Uruguay,etc inte ens ar med i VM.
                            Jag ar helt overtygad om att nagon av dessa hade gjort mycket battre ifran sig an manga av lagen som var (ar) med.

Men,men...smaken ar ju som man vet...
                            Felipe

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Tur är väl det att det är en del överraskningar och slumpmässiga avancemang.
                              Det vore ju tråkigt om Brasilien eller Tyskland fick bli världsmästare vid varje VM. Och Colombia, England,Frankrike, Italien,Paraguay och Argentina fick spela om tredje o fjärdeplatsen vareviga gång.
                              mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Robin
                                Användare
                                • January 2003
                                • 4526

Känns märkligt utan matcher idag.. eller är det det?
                                Mvh
                                Robin

Kommentar

Arbetssätt...