Fotbolls VM

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Sikka grejer det händer i matchen Italien vs. USA. Självmål och två röda kort i första halvlek! Hoppas det slutar 2-2, för det har jag tippat
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Zaphi
      NCS Medlem
      • July 2002
      • 5395

Haha, ännu en utvisning!

Kommentar

• malplacerad
        Användare
        • May 2005
        • 877

Patetiskt att pizzabagarna inte presterar mer med manövertaget, jänkarna är närmast ett 2-1 mål.
        ||||

Kommentar

• malplacerad
          Användare
          • May 2005
          • 877

Solsting!

15.00: Japan-Kroatien (TV4)
          18.00: Brasilien-Australien (SVT)
          21.00: Frankrike-Sydkorea (SVT)

Vad tror ni om matcherna?
          Själv trror jag kroaterna spöar ett ganska ointresserat japan
          med 2-0.

Brassarna får nog fullt upp med australien såvida de inte höjer tempot i passningsspelet och varierar anfallet mer. De bör vinna men motaviation spöar ibland klass.
          Nåväl, 3-1 till brassarna till slut.

Frankrike måste börja springa om de vill vinna sina återstående matcher, det här kan sluta hur som helst
          1-1?

PS
          Råkade hamna i fototråden av någon anledning, tror jag behöver vätska, bäst att ta sig några kalla öl.
          ||||

Kommentar

• Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

Haha! Aussiesarna e gryma ju! Hoppas de kan klämma in ett mål med!

Kommentar

• Kalle-El
              Användare
              • August 2005
              • 255

Någon annan som är förvånad över att Kewell brände öppet mål?

Alla som följt Pool vet att det är vanligare att Kewell missar öppna lägen än att han sätter dem.

Förövrigt har jag fått in krysset mellan Japan och Kroatien samt har en etta på Brasilien. Tror dock inte på någon direkt framgång då det krävs ett kryss med KOrea och Frankrike oxå.

För övrigt måste Brassarna vara det mest överreklamerade laget i VM. Så mycket talang och så lite som uträttas. Får Brassarna möta Ghana i 8 delen, mycket tyder på detta så ryker dom. Ghanakillarna kommer att springa och tackla sönder brassarna. Ärligt talat skulle denna tanke tilltala mig enormt, har aldrig gillat filmande brassar...

Kommentar

• Zaphi
                NCS Medlem
                • July 2002
                • 5395

Jädrar, det va synd, kunde lika gärna blivit 1-1! Brassarna får nog skärpa till sig om de skall gå långt! Hoppas verkligen Australien går vidare till åttondelen med, det är de värda! De kämpade på riktigt bra!

Kommentar

• malplacerad
                  Användare
                  • May 2005
                  • 877

Ursprungligen postat av Zaphi
                  Jädrar, det va synd, kunde lika gärna blivit 1-1! Brassarna får nog skärpa till sig om de skall gå långt! Hoppas verkligen Australien går vidare till åttondelen med, det är de värda! De kämpade på riktigt bra!
                  ¨

Håller med dig Zaphi.
                  Kul att korea hängde in kvitteringen också, hoppas de håller i det här nu =)
                  ||||

Kommentar

• Kalle-El
                    Användare
                    • August 2005
                    • 255

Frankrike och Brasilien är ju de två stora besvikelserna så här långt.

Flipp för Argentina, Ghana, Spanien,Holland och Equador...

Blir en mycket intressant avslutning i denna grupp. Frankrike har 2 pinnar, Korea 4, Schweiz 1, Togo 0. Vinner Schweiz mot Togo lär det räcka för Korea och Ostarna att spela kryss i sista så är de vidare....

Kommentar

• Kalle-El
                      Användare
                      • August 2005
                      • 255

Ursprungligen postat av Zaphi
                      Australien torde vara vidare vid seger mot Kroatien. Möter Kroatien som måste vinna den matchen för att ha minsta chans att gå vidare. Även japan har en viss chans att gå vidare, men inte fasen slår de brassarna i sista.

Just nu känns det som att det "räcker" för Australien att kryssa mot Kroatien så är de vidare.

Lyckas Australien hålla tätt bakåt första 45 tror jag Kroatiens spelare börjar sura. Dessa tendenser har man sett ofta...

Kommentar

• Felipe
                        Användare
                        • April 2002
                        • 327

Kalle-El:
                        Hur manga brassar har du sett "filma"???
                        Tycker att Ronaldinho, Kaka, Adriano, Robinho, etc forsoker fortsatta spela vad som an hander....
                        Nej, visst har brassarna inte spelat vad de borde, men vi far se vad som hander nar det verkligen galler.
                        De har i alla fall inte spelat sa pass daligt som Frankrike, England, Italien och andra favoriter...
                        Men i nagra grupper blir det roligare (sist) matcher an vad man trodde....kul.

Ha det,
                        Felipe

Kommentar

• malplacerad
                          Användare
                          • May 2005
                          • 877

Tror filmligan leds av tjeckien, italien och ja, inte är det brassarna på tredje plats iaf =)
                          ||||

Kommentar

• Kalle-El
                            Användare
                            • August 2005
                            • 255

Ursprungligen postat av Felipe
                            Kalle-El:
                            Hur manga brassar har du sett "filma"???
                            Tycker att Ronaldinho, Kaka, Adriano, Robinho, etc forsoker fortsatta spela vad som an hander....
                            Nej, visst har brassarna inte spelat vad de borde, men vi far se vad som hander nar det verkligen galler.
                            De har i alla fall inte spelat sa pass daligt som Frankrike, England, Italien och andra favoriter...
                            Men i nagra grupper blir det roligare (sist) matcher an vad man trodde....kul.

Ha det,

Jag säger bara Rivaldo i matchen mot Turkiet. Killen får en boll på benet och killen kastar sig ner på marken och tar sig för ansiktet som om bollen hade träffat där. Denna händelse är nog det värsta jag sett på en fotbollsplan tillsammans med Maradonas handbollsmål mot England. Det tog mig 16 år att glömma bort den handsen, misstänker att Rivaldos grej kommer ta mig minst 20.

För övrigt tror jag Brasilien ryker redan i 8 delen. Om laget fortsätter att spela på detta viset, och envisas med att spela med Ronaldo, har de inte mycket att hämta mot vare sig Ghana eller Italien.

Kommentar

• malplacerad
                              Användare
                              • May 2005
                              • 877

Ursprungligen postat av Kalle-El
                              Jag säger bara Rivaldo i matchen mot Turkiet.
                              Det är historia nu och har ju inget med årets vm att göra.
                              ||||

Kommentar

• LN
                                Användare
                                • December 2004
                                • 4744

Vad säger ni om Englandsmatchen.
                                Jag sticker ut hakan och säger 2-1 till Sverige.
                                Wilhelm kvitt eller dubbelt
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

Arbetssätt...