Fotbolls VM

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-El
    Användare
    • August 2005
    • 255

Läge ett ser jag som ett kampmoment. Alltså vare sig filmning eller straff.

Läge två är i mitt tycke en klockrehn filmning.

Det går inget bra detta VM. Hade räknat med att mina stora fotboillskunskaper skulle öka på inköpskassan för nya fiskar, men hittills ligger man bara plus 66 spänn.

Nåväl om Paraguay slår Sverige så vinner England gruppen före Paraguay och så ser det genast bättre ut!

Kommentar

• cichlids4fun
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 3111

Pessimister...................

satsa du dina surt vunna pengar på paraguay så har du ju förlorat dem direkt, då kan du lika gärna ge bort dem, och om det är på sättet du spelar så är jag inte förvånad att du inte vinner nåt, annars har ju vm varit mycket favoritbetonat utan riktiga skrällar knappt några oavgjorda överhuvudtaget, förutom sverige matchen, då borde du ju kunnat plocka lite stålar.

Klart sverige vinner gruppen seger med 3-1 över paraguay och sen en solklar vinst över ENgland 3-0, dels pga av att england tror sig vara klara gruppsegrare efter vinst över T&T, dels pga sveriges psykiska övertag över att inte losat på 40 år till dem och dels pga av att sverige är ett bättre lag...obs. läs lag.... inviduellt är de engelska divorna bättre men som lag sett duger de inte mycket till Synd bara att de fått låna en svensk coach de är de inte värda, det vore bättre om de blev fotomodeller på heltid istället...eller frisörer..

p.s

alla ni englands älskare ta nu inte allt för hårt på mitt inlägg, det är mina åsikter och det står jag för, se oxå med lite ironi på vissa kommentarer....

wanna bet???
      Mvh
      Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Kalle-El
        Användare
        • August 2005
        • 255

asså det jag har satsat på är alltså att England skall vinna gruppen före Paraguay. Fick ett enormt bra odds på detta, kunde helt enkelt inte motstå.

Tyvärr tappades storvinsten denna dag bort då Australien vände 1-0 till seger i slutminutrarna. Hade det istället blivit kryss hade saker och ting sett betydligt bättre ut.

När det gäller Sveriges match mot Paraguay får jag turkietrysningar bara jag tänker på det hela. Kommer ni ihåg sSeriges Em-match mot turkarna? Detta var kanske den sämsta Em- match som spelats. Tror tyvärr på en repris på torsdag. Paraguay är inte direkt sugna på att anfalla och Sverige kommer köra långa bollar från Mellberg under 90 minuter. Slutresultatet skrivs till 0-0 och krigsrubrikerna i tidningarna dagen efter kommer handla om just det; Lagerbäcks val att starta med Svensson istället för Källström. Kom ihåg var ni läste det först...

OM man skall jämföra Sverige och England, vilket är en skymf mot det engelska laget, finns det EN spelare i det svenska laget som i dagsläget skulle platsa i England och det är Isaksson. Skillnaderna blir som allra mest uppenbara om man jämför lagens centrallinjer. Vi har Mellberg-Lucic-Linderoth-??. Mot detta ställer England Rio-Terry-Lampard-Gerrard. Än värre blir det om man dessutom tittar på reserverna. England har där Sol och Jamie som båda skulle gå rakt in i det svenska mittlåset. Ytterbackar skall vi inte ens tala om. Cole och Neville är klasser bättre än Edman-Alexandersson. Cole-Ljungberg borde vara en ganska jämn kamp, men med senaste matchen på näthinnan känns Cole betydligt hetare. På andra kanten kan vi ju sedan börja fundera över om det ens är lönt att ta upp frågan Willhelmsson kontra Beckham.

Anfallet borde vi rimligtvis vara lite vassare på, men med tanke på att Zlatan inte haft någon målform detta år kombinerat med en Henke som är bortskämd med smörpassar från Deco och Ronhaldinho känns Englsmännen minst lika bra här. ( Värst är nog det faktum att det inte verkade som att någon av anfallarna kämpade och slet. Detta verkade inte inträffa innan Allbäck, Jonson & Källström kom in. ) Engelsmännen har dessutom en fördel i att deras fyrtorn inte går att försvara sig emot. Kan Svennis dessutom få till kombinationen Crouch - Rooney ja då jäklar kan England gå mycket långt...

Är rätt övertygad om att "Kaiser Willhelm" får rätt, Sverige flyger hem efter 3 matcher. Förhoppningsvis innebär detta också slutet för Lagebäck. Vi behöver en matchcoach a'la Hiddink inte en envis norrlänning som vägrar göra några större förändringar innan det gått 75 minuter av matchen.

Kommentar

• Felipe
          Användare
          • April 2002
          • 327

Italien-Ghanas forsta halvlek var rikgtig bra....synd att Italien overgick (i andra halvlek) till sitt gamla spelsatt.
          Straffarna; 1) kamp, men anda straff da italienaren kommer bakifran med bagge armarna pa afrikanarens rygg
          2) afrikanaren filmar lite val mycket och slanger sig....men som tur det ar sa spelade jag in matchen och man ser klart och tydligt att en av italienarna trampar honom rejalt.
          Positivt med Ghanas spel; roligare an italienarnas
          Negativt; for tufft (annu varre an Kameruns andra VM), inga farliga skott och inga snabba-farliga spelare i straffomradet.

Haller pa "the Czechs" mot Italien.

Paraguay-Sverige blir nog ett riktigt bra macth!
          Felipe

Kommentar

• LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

Tyvärr sitter Sv.-Turk. kvar. Mellberg kan bara inte börja med långa bollar på Bengt en gång till. Wilhelm får fel. Lagerbeck har lärt sig sent om sider. Paraguay vinner vi över.
            Håller med om att Italien - Ghana´s första halvlek var bäst än så länge. Tråkigt bara att Italien börjar spela Italienskt så fort man är i ledning.
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Zaphi
              NCS Medlem
              • July 2002
              • 5395

Ursprungligen postat av cichlids4fun
              ...en solklar vinst över ENgland 3-0...
              Haha! Detta var ju det roligaste i denna tråd hittills. Du tror seriöst att Terry, Ferdinand, Cole, Gerrard, Beckham, Lampard och grabbarna släpper in 3 mål från Sverige som inte ens kan scora på Trinidad?

Ursprungligen postat av cichlids4fun
              Synd bara att de fått låna en svensk coach de är de inte värda, det vore bättre om de blev fotomodeller på heltid istället...eller frisörer..
              Om det är nån som är en filmande fotomodell så är det Ljungberg. Ingen ramlar mer än vad han gör. Inte ens Inzaghi, och då är man pinsam.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• malplacerad
                Användare
                • May 2005
                • 877

Ursprungligen postat av Zaphi
                Om det är nån som är en filmande fotomodell så är det Ljungberg. Ingen ramlar mer än vad han gör. Inte ens Inzaghi, och då är man pinsam.
                Ja, ljungberg ramlar bara någon petar på honom, högst irriterande egenhet.
                ||||

Kommentar

• Tony
                  Användare
                  • April 2002
                  • 4594

Som speedwaykommentatorn på en av kaparnas matcher sa efter att en förare kört rakt in i sargen i 120 knyck och rest sig efter någon minut, "Det är tur att det inte är fotbollsspelare som kör speedway.."
                  Tony Englund

Kommentar

• Zaphi
                    NCS Medlem
                    • July 2002
                    • 5395

Det är väl tur då att det finns lag som England och Australien där inte spelarna dyker och där filmare hånas. Men så är de ju stora rugbynationer med...

Kommentar

• Wilhelm
                      Användare
                      • April 2002
                      • 9122

Ursprungligen postat av Kalle-El

Är rätt övertygad om att "Kaiser Willhelm" får rätt, Sverige flyger hem efter 3 matcher.
                      Om jag får säga "Vad var det jag sa" efter Sveriges tredje match, så kanske jag är tvungen att byta nick till "Kaiser Wilhelm"
                      mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Wilhelm
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9122

Ursprungligen postat av LN
                        Tyvärr sitter Sv.-Turk. kvar. Mellberg kan bara inte börja med långa bollar på Bengt en gång till. Wilhelm får fel. Lagerbeck har lärt sig sent om sider. Paraguay vinner vi över.
                        Då Paraguay är bättre än T&T så är det knappast troligt.
                        mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

Kommentar

• LN
                          Användare
                          • December 2004
                          • 4744

Kaiser - Någon annan tanke än Sverigevinst mot Paraguay finns bara inte på världskartan.

Kommentar

• Zaphi
                            NCS Medlem
                            • July 2002
                            • 5395

Jag tror Sverige spelar som bäst lika. Paraguay är ruggigt sura, taggade och revanschsugna efter en irriterande förlust mot England (yay england!) och jag tror det kommer bli svårt för Svea Rike!

Kommentar

• Wilhelm
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9122

Ursprungligen postat av LN
                              Kaiser - Någon annan tanke än Sverigevinst mot Paraguay finns bara inte på världskartan.

Larry, vinner Sverige, bjuder jag dig LN på en ifall du kommer till Ciklidstämman i Linköping.
                              Vinner Paraguay så får du bjuda!
                              mvh Wilhelm

Kommentar

• LN
                                Användare
                                • December 2004
                                • 4744

Jag lovar härmed att följa din uppmaning.
                                Vi ses på på stämman.[*]

Kommentar

Arbetssätt...