Har på senare tiden fått höra från oberonde parter att man genom åren just haft problem med bukvattensot då man matat med räkmix blandat 50/50. Först tänkte jag att har ju bara hört detta från en odlare o det kanske bara ligger lite otur tur i hans resonemang... Sen senast idag fick jag höra av en annan hobbyist att han kört 50/50 å fått problem med bukvattensot han oxå. Då gick han över till en mildare räkmix med kanske 30/70.
Har några av er några erfarenheter av bukvattensot kontra räkmix? Kan detta vara en bov? För vad jag har hört som sagt nu på senare tid är att jag ska gå över till en blandning med mera ärtor än räkor. För jag har haft en del bukvattensot på fiskar det senaste.
Är ju inte svårare än att jag provar själv ett tag å kollar resultatet, men vore kul om ni redan provat eller har liknande erfarenheter av vad jag har fått höra... [:-S]
/m.v.h Foppa
Har några av er några erfarenheter av bukvattensot kontra räkmix? Kan detta vara en bov? För vad jag har hört som sagt nu på senare tid är att jag ska gå över till en blandning med mera ärtor än räkor. För jag har haft en del bukvattensot på fiskar det senaste.
Är ju inte svårare än att jag provar själv ett tag å kollar resultatet, men vore kul om ni redan provat eller har liknande erfarenheter av vad jag har fått höra... [:-S]
/m.v.h Foppa
Kommentar