Ursprungligen postat av Filterludd
Snabbaste mbuna?
Kollaps
X
-
-
Egentligen är det ganska kasst att vi bara är 1200 medlemmar av 9 miljoner svenskar, styrelsen gör ett bra jobb med att ragga kunder så det är synd att vi är så få, jag vet inte om det är brist på intresse?. Zaphi det blir nog då ungefär 99.9999999% eller ngt liknande tyvärr. Förlåt "avvåkningen".Kommentar
-
1200 personer är ju faktiskt 0,013% av sveriges befolkning, räknat på 9 miljoner invånare. Det är väl inte så illaTony EnglundKommentar
-
lite offtopic... =(
Ursprungligen postat av specmatsdeelay! Så du har haft Elongatus aggresive!? det måste vara den snyggaste elongatus typen, var fick du tag på dom? kunde du ha dom med andra mbunas!?Kommentar
-
Ja det kanske blir 0.013% men nu när jag räknade fick jag fram det till 1200/9000000= 0.00013 % rätta mig om jag har fel.Kommentar
-
Nja, men du skall ju flytta decimaltecknet två steg åt höger för att få procent.
Det blir alltså 0,013%!
Exempel: 10/100=0,1 ...men 10 är ju inte 0,1% av 100, det är 10 % av 100.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueJa det kanske blir 0.013% men nu när jag räknade fick jag fram det till 1200/9000000= 0.00013 % rätta mig om jag har fel.
edit:
opps, det var en sida till på tråden där Zaphi redan var mattesnillet/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
1% av 9 mille är ju 90.000....vilket innebär att 0,1% är 9.000...då hamnar man där Zaphi redovisar...alltså är 0,013% helt korrekt då 0,01% är 900. ;-)
Herr Övertydlighet
Ursprungligen postat av ZaphiJadu, det skulle man kunna fråga om varje tråd på detta forum. 99,5% av befolkningen bryr sig ju inte alls. Däremot gör vi det och det är ju det som är så underbart!
Om jag sedan försöker hålla mig till detta roliga, och faktiskt smått intressanta ämne, så har jag haft en del mbunas. Den art som jag skulle klassa som snabbast av de jag haft måste vara Pseudotropheus elongatus, Mpanga. De var hypersnabba och hur svåra som helst att fånga. Labeotropheus trewavasae tycker jag är grymt snabba...
Firrar är nog som vi människor...en del är snabba, andra sega...söliga...och släpiga...Zaphi, du har nog fått trewassar i de senare tre. Men hej...tre av fyra är ju inte dåligt! []
Faktum är att snabbheten varierar inom arterna också. Jag har haft en del som jag inte behövt anstränga mig alls för att ta, medans andra gjort att jag näst intill kokat av ilska framför karet...Senast redigerad av StefanL; 27 January 2006, 12:44.Kommentar
-
"offtopic" akvariecenter låg väl under jord så att säga!? man gick ner i typ en biltunnel eller vad det nu var-som en källare eller nått sånt och sen plötsligt så låg där en akvarieaffär..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av specmats"offtopic" akvariecenter låg väl under jord så att säga!? man gick ner i typ en biltunnel eller vad det nu var-som en källare eller nått sånt och sen plötsligt så låg där en akvarieaffär..
Japp... inte från början men dom byggde ju in Horst så tillslut fanns det inga kunder kvar sedan så skulle dom bygga garage så det va bara o packa o dra för hans del.Kommentar
-
Kommentar