If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag måste bara fråga av vilken anledning detta diskuteras?
Jadu, det skulle man kunna fråga om varje tråd på detta forum. 99,5% av befolkningen bryr sig ju inte alls. Däremot gör vi det och det är ju det som är så underbart!
Egentligen är det ganska kasst att vi bara är 1200 medlemmar av 9 miljoner svenskar, styrelsen gör ett bra jobb med att ragga kunder så det är synd att vi är så få, jag vet inte om det är brist på intresse?. Zaphi det blir nog då ungefär 99.9999999% eller ngt liknande tyvärr. Förlåt "avvåkningen".
deelay! Så du har haft Elongatus aggresive!? det måste vara den snyggaste elongatus typen, var fick du tag på dom? kunde du ha dom med andra mbunas!?
Hehe joda... 1983 typ hade jag sånna... Akvaricentrum som fanns i sthlm vid medborgarplatsen på den tiden där jag då jobbade extra hade alltid sånna, körde dom med kingsize o div zebror om jag minns rätt, funkade ganska bra tycker jag (iaf i minnet) Jag ska verkligen lägga in en högre växel för att hitta dom igen för dom e sååå roliga/snygga... riktiga action firrar >=)
1% av 9 mille är ju 90.000....vilket innebär att 0,1% är 9.000...då hamnar man där Zaphi redovisar...alltså är 0,013% helt korrekt då 0,01% är 900. ;-)
Herr Övertydlighet
Ursprungligen postat av Zaphi
Jadu, det skulle man kunna fråga om varje tråd på detta forum. 99,5% av befolkningen bryr sig ju inte alls. Däremot gör vi det och det är ju det som är så underbart!
Instämmer helt! Kunde inte sagt det bättre själv...
Om jag sedan försöker hålla mig till detta roliga, och faktiskt smått intressanta ämne, så har jag haft en del mbunas. Den art som jag skulle klassa som snabbast av de jag haft måste vara Pseudotropheus elongatus, Mpanga. De var hypersnabba och hur svåra som helst att fånga. Labeotropheus trewavasae tycker jag är grymt snabba...
Firrar är nog som vi människor...en del är snabba, andra sega...söliga...och släpiga...Zaphi, du har nog fått trewassar i de senare tre. Men hej...tre av fyra är ju inte dåligt! []
Faktum är att snabbheten varierar inom arterna också. Jag har haft en del som jag inte behövt anstränga mig alls för att ta, medans andra gjort att jag näst intill kokat av ilska framför karet...
Senast redigerad av StefanL; 27 January 2006, 12:44.
"offtopic" akvariecenter låg väl under jord så att säga!? man gick ner i typ en biltunnel eller vad det nu var-som en källare eller nått sånt och sen plötsligt så låg där en akvarieaffär..
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
"offtopic" akvariecenter låg väl under jord så att säga!? man gick ner i typ en biltunnel eller vad det nu var-som en källare eller nått sånt och sen plötsligt så låg där en akvarieaffär..
Japp... inte från början men dom byggde ju in Horst så tillslut fanns det inga kunder kvar sedan så skulle dom bygga garage så det va bara o packa o dra för hans del.
Kommentar