pump - igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elof
    Användare
    • May 2002
    • 225

    pump - igen

    nån som använder Project pumpar? är dom bra? prisvärda? tytsta? pumpar länge utan underhåll? nån som har haft både Project och aqua medic som kan jämföra dom?

    MVH Simon
  • Berg

    #2
    Hejsan, har inte använt Aqua Medic, men har haft 2st Projekt 1501 pumpar som tyvärr börjat låta så mycket så jag står inte ut med dom. Hursom helst så har de varit igång i runt 4 år innan detta hände, och var helnöjd med dom så länge de inte väsnades så mycke.

    Nu köpt mig en AquaClear 4000 tills vidare, och den gillar jag inte direct. Tycker inte jag får ut bra effect ur den ..

    Tror jag skall satsa på att försöka få ordning på mina projekt igen


    Kommentar

    • Kenneth
      Användare
      • April 2002
      • 277

      #3
      Jag har Project, Aqua Medic och Eheim. Aqua medic (Ocean Runner 3500) är tystast trots att den är starkast. Eheim (1060) är nästan lika tyst som OC3500 men vibrerar lite ibland. Kan förstås bero på att den är lite äldre. Project-pumpen (1501) vibrerar lite och det tror jag beror på att plasthöljet inte sitter fast lika bra som på Eheim/OC3500. Project-pumparna ska ha blivit mycket bättre de senaste åren. De har haft strul med bl a impellern för ett par år sedan. Project är mycket prisvärda här i Sverige. Jag blev rekommenderad Project av en storodlare. OC3500 tycker jag är en väldigt gedigen och trevlig pump.

      MVH
      /Kenneth Johansson, www.akvarie.net
      MVH
      /Kenneth Johansson,

      ordförande
      Linköpings Akvarieförening, www.linkopings-akvarieforening.net
      Ansvarig för Ciklidstämman 2007

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • October 2002
        • 405

        #4
        Köp Turbelle (helt fantastiska)styr dom gärna elektroniskt (intervall,nattläge m.m.)
        Bästa pumpar jag har haft slängde allt annat.


        Kommentar

        Arbetssätt...