Vad är det för fel.........

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Lövberg
    Användare
    • February 2004
    • 349

    Vad är det för fel.........

    .......... på mig som är nöjd med karet som jag har.Sitter och njuter av karet och en bra CD varje kväll innan läggdags.

    Funderar vad som skulle kunna göras i karet, men kommer fram till att jag faktiskt är nöjd.

    Förutsätter att firrarna också är nöjda då det b la är ständig lek, inga dödsfall ,m.m m.m . . . . .

    Är Ni fler med samma känsla som jag?
    375L Malawi
    112L Tanganyika
    90L Tanganyikayngel
    45L Tanganyika
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

    #2
    Det perfekta karet? Finns det? Detta MÅSTE du ju lägga upp bilder på! Gärna när du sitter och njuter med
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • March 2003
      • 3740

      #3
      Mjae... har det lugnt å skönt, ingen misshandel eller mord. Lite trist möjligtvis, men det kan vara behagligt när det bara flyter på liksom.
      Så jag är nog nöjd ändå
      Anders L

      Kommentar

      • Micke Lövberg
        Användare
        • February 2004
        • 349

        #4
        anli, då är vi åtminstone 2 än så länge !

        Zaphi, på något sätt kom jag fram till att det var dags att njuta av skapelsen och ge firrarna lite lugn och ro !

        Hur det än är så läser jag ju mycket här på forumet och på sätt lärt mig av andras misstag när det gäller b la inredning,fisksammansättning och tekniken.

        Tjiit,det innebär att jag åkt snålskjuts på andra...........uurrgghh!
        375L Malawi
        112L Tanganyika
        90L Tanganyikayngel
        45L Tanganyika

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

          #5
          Felet sitter nog i att det inte är "comme-il-faut" att känna sig nöjd. Då tänker man automatiskt att det är något som är fel. Prova någon gång i festligt sammanhang att säga att du är helt nöjd med livet, och lyssna till alla protester som kommer upp. Något måste väl ändå vara fel? Kommer det mot förmodan inga protester så njut i hemlighet av alla svartsjuka hatblickar som kommer att blixtra mot dig... *s*

          Njut du av ditt kar. Klart underskattad aktivitet. :-)

          Hilsen,

          P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          • Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

            #6
            ursäkta franskan, men du ska vara jävligt nöjd med dig själv eftersom du är nöjd med ditt akvarium. Alla andra bara ändrar och grejar i sina akvarium medan du faktiskt har lyckats med att skapa en undervattensvärld som du gillar!

            Jag har uppnått det en gång, allting fungerade jättebra, akvariet var skitsnyggt....så blev det problem med filtermaterialet i ytterfiltret eller något och fisken började dö för mig. Sorgligt men fram tills dess var jag 100% nöjd med det akvariet. Nu börjar jag att lyckas med mitt 720, där är ett gäng Opthalmotilapia ventralis longola som är vackra, växterna trivs, fiskarna leker (utom ventralisen där honorna är lite små fortfarande) och filtreringen fungerar som den ska. Har bara ett litet pronblem med att sanden blåses bort från mittensektionen, men det jobbar jag på att lösa. Så snart kanske allt är klart och jag är nöjd =)
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

            Kommentar

            • Micke Lövberg
              Användare
              • February 2004
              • 349

              #7
              Känslan är både märklig och behaglig att bara sitta och njuta.

              Det är som Du säger Jonas att många grejar och grejar men blir aldrig nöjda,fast det kanske är en njutning för dom.Själv kom jag dit att jag sa till mig själv att det går inte att greja för grejandets skull.

              Lycka till Ditt 720!
              375L Malawi
              112L Tanganyika
              90L Tanganyikayngel
              45L Tanganyika

              Kommentar

              Arbetssätt...