If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Klurade lite på vågmaskiner innan, och hittade dels denna squid men även saker från Hydor (Bioflo) som man bara sätter på utblåset från pumpen. Enkelt, effektivt och billigare än Tunzes... har prexis beställt två stycken, så rapport kan komma framöver.
Klurade lite på vågmaskiner innan, och hittade dels denna squid men även saker från Hydor (Bioflo) som man bara sätter på utblåset från pumpen. Enkelt, effektivt och billigare än Tunzes... har prexis beställt två stycken, så rapport kan komma framöver.
Hilsen,
P
var köpte du Hydor (Bioflo) ifrån Patrik, hittade denna sida när jag googlade:
Jag har en squid som jag har kört i drygt två år nu. Kolla min zoon eller artikeln om bygget av tanganyikaakvarium på zoopet. Jag är mycket nöjd med den.
MVH
Magnus
Nope, har tänkt ha mina Bioflow (mediumstorleken) i mitt Tanganyika. Det är Gibbon som har agenturen på Hydor i Sverige, så alla butiker som säljer från Gibbon kan teoretiskt sett ta hem dem. Mina beställde jag från Akvarietjänst i Malmö. Går på drygt 200 spänn för medium-modellen.
Är nyfiken på att prova eftersom det dels sitter biologiska filter på dem som jag tror är ruskigt effektiva, samt dels att de roterar delvis ovanför ytan och därmed borde göra "mos" av den retfulla biofilm-hinnan som finns i mitt kar. Jag tänker för övrigt seriekoppla dem till ett enda utblås från min Ocean Runner 3500, två Bioflo samt en diffusor. Flödet löses enkelt genom en kran framför varje Bioflo. Resterande flöde går genom diffusorn. Om ekonomin tillåter framöver blir det dessutom ett par-tre 70W MH ovanför karet, och voilá... så har jag det där fantastiska flimret!! Det sistnämnda dröjer trist nog ett bra tag... *lyssnar till ekot i plånkan*
Nope, har tänkt ha mina Bioflow (mediumstorleken) i mitt Tanganyika. Det är Gibbon som har agenturen på Hydor i Sverige, så alla butiker som säljer från Gibbon kan teoretiskt sett ta hem dem. Mina beställde jag från Akvarietjänst i Malmö. Går på drygt 200 spänn för medium-modellen.
Är nyfiken på att prova eftersom det dels sitter biologiska filter på dem som jag tror är ruskigt effektiva, samt dels att de roterar delvis ovanför ytan och därmed borde göra "mos" av den retfulla biofilm-hinnan som finns i mitt kar. Jag tänker för övrigt seriekoppla dem till ett enda utblås från min Ocean Runner 3500, två Bioflo samt en diffusor. Flödet löses enkelt genom en kran framför varje Bioflo. Resterande flöde går genom diffusorn. Om ekonomin tillåter framöver blir det dessutom ett par-tre 70W MH ovanför karet, och voilá... så har jag det där fantastiska flimret!! Det sistnämnda dröjer trist nog ett bra tag... *lyssnar till ekot i plånkan*
Hilsen,
P
Är lite nyfiken över om det fungerade bra?
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Så har TV-shop kommit till akvaristiken också då? Snygga brudar som hyllar produkter, jippiiii..........fast jag tyckte killen var kanon också..."I wear my trousers high, the European way", ett odödligt citat av alla tiders sämsta skoförsäljare Al Bundy......hahaha
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx
Kommentar