Sir David Attenborough

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • July 2002
    • 5395

Sir David Attenborough

För er som inte upptäckt Sir David Attenborough så måste jag rekommendera denna helt underbara naturfilm om olika havsbiotoper. Den är helt suverän:

Andra bra han gjort är:

och

Å andra sidan är alla hans filmer bra, så det är bara att välja och vraka bland hans grejer, men för oss akvarister är "Den Blå Planeten" riktigt grym!
    Senast redigerad av Zaphi; 19 January 2006, 23:24.
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

Men, kan det möjligtvis finnas någon nu levande människa som inte sett minst 10 naturfilmer han gjort/medverkat i?
    Tony Englund

Kommentar

• Robin
      Användare
      • January 2003
      • 4526

Jag! *räcker upp handen utan att veta riktigt vad jag ger mig in på*
      Mvh
      Robin

Kommentar

• Zaphi
        NCS Medlem
        • July 2002
        • 5395

Tony, där ser du Men sen är det nog så att många kanske inte tänker på att de finns att köpa. Jag köpte mina första naturfilmer för mindre än ett år sen, fastän det enda jag alltid kollat på på tv är typ naturfilm, och fotboll då

Kommentar

• malplacerad
          Användare
          • May 2005
          • 877

Minns serien "liv på jorden" med nostalgisk glädje.
          Han har gjort många bra filmer/serier och hans röst är ju helskön att lyssna på.
          ||||

Kommentar

• Mike_Noren
            Användare
            • February 2003
            • 2695

Den Blå Planeten är bästa naturserien nånsin enligt min mening.

Kommentar

• Tony
              Användare
              • April 2002
              • 4594

Instämmer. Enda haken med "Den blå planeten" är att jag bara sett den med den bedrövliga svenska speaker-rösten som faktiskt kan förstöra den mest intressanta naturfilm. Det lutar åt att köpa den med engelskt tal.
              Tony Englund

Kommentar

• specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

en av favoriterna är härmfåglar från australien som härmar exakt turisternas kamera ljud-helt suveränt
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Kalle-El
                  Användare
                  • August 2005
                  • 255

Bara en liten fråga; i länken från discshop så innehåller serien the blue planet 8 delar, men när jag gjorde lite sökningar hittade jag en variant på 10 delar också. Extra delarna var:

Deep Trouble

Making Waves

Frågan nu är vilket av alternativen man skall satsa på?

På tal om fotboll sprang jag precis på en underbara sida där man har tillgång till de flesta matcher som visas från de större Europeiska länderna. Äntligen slipper man vara en slav under Canal Digital och kan se samtliga Pools matcher!

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Vilken sida är det Kalle-el?

Kommentar

• wofflan
                      NCS Medlem
                      • September 2003
                      • 660

Ursprungligen postat av Tony
                      Men, kan det möjligtvis finnas någon nu levande människa som inte sett minst 10 naturfilmer han gjort/medverkat i?
                      håller helt med, de som inte har sett en naturfilm på svensk TV som Sir A är med i har kollat för lite på TV, så Robin, du vet vad du skall göra i helgen, se till att få fyrkantiga ögon [:-)]
                      Mvh Fredrik

Kommentar

• Zaphi
                        NCS Medlem
                        • July 2002
                        • 5395

Ursprungligen postat av Kalle-El
                        Bara en liten fråga; i länken från discshop så innehåller serien the blue planet 8 delar, men när jag gjorde lite sökningar hittade jag en variant på 10 delar också. Extra delarna var:

Deep Trouble

Making Waves

Frågan nu är vilket av alternativen man skall satsa på?

På tal om fotboll sprang jag precis på en underbara sida där man har tillgång till de flesta matcher som visas från de större Europeiska länderna. Äntligen slipper man vara en slav under Canal Digital och kan se samtliga Pools matcher!
                        Jag vet inte, jag tror bara det är 8 delar, de andra är nog "the making of" typ. Jag har också nån del som heter "Making Waves" eller så, så de är nog med på båda, tror jag...

Sen har jag provat några av de här live-streaming-sajterna, (FLTV bland annat) och det är inga höjdare direkt kan jag säga. Normalt lägger de ut länkarna väldigt sent så man får panik innan start, sen är det liten bild, dålig skärpa och hackar mycket. Vilken är det du testat?

Tacka vet jag canal plus! Jag skulle kyssa foten på han som kom på att de skulle visa fotboll om jag träffade honom och priset man betalar är värt varenda krona flera gånger om.

Kommentar

• Alexander Wiberg
                          Användare
                          • February 2005
                          • 445

Det är ett sant nöje att lyssna på Sir David's ofta vackert högtravande formuleringar. Har sett "The Blue Planet" oräkneliga gånger, och ändock tröttnar jag aldrig. En otrolig resa, ett måste...Favoritavsnitten är "The Abyss" och "Seasonal Seas".
                          A.Wiberg (alex83)

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

Kommentar

• Kalle-El
                            Användare
                            • August 2005
                            • 255

Fltv är ingen höjdare det kan jag hålla med om. Jag tänkte snarast på en annan sida där matcherna ploppar upp någon timma efter det att de är spelade. Dessutom ploppar de upp i bra kvalité och allt som oftast rör det sig om engelska kommentatorer som är hästlängder bättre än de svenska.

Vill dessutom passa på att nämna att Canal Digitals insats är mycket god, men de visar ju inte samtliga Pools matcher t ex. Önskar att Canal digital gav oss möjlighet att köpa ett lags samtliga matcher för en human summa. Detta skulle jag nappa på med en gång...

För övrigt tycker jag nästan att Shankly's uttlande om hur han firade sin frus födelsedag är ett strå vassare! Undrar var man hittar en kvinna som inte har något emot att fira sin födelsedag med att gå på reservlagsmatch i fotboll.

Kommentar

• PatrikMalmo
                              Användare
                              • May 2005
                              • 4642

Den Blå Planeten är helt klart bland de bästa naturfilmer jag sett. Slås dock av dokumentären av Tanganyika - någon som vet vad den heter? Sökt den rätt länge. Min VHS-kopia från stenåldern är sönderspelad...

Annars minns jag också fåglarna som härmade allt, inklusive kameran och motorsågar!! ;-)

Hilsen,

P
                              Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

Arbetssätt...