ca 25 år
Samlad erfarenhet på ciklid.se - Undersökning!
Kollaps
X
-
-
har fat akvarium i 8år. varit riktigt fast i det i ca 4årKommentar
-
Fick mitt första akvarium av min farbror. Då var jag sex år gammal och akvariet var på 54liter. Akvariet är i fortfarande drift 20år senare. Men nu är svärdbärarna utbytta mot CA-yngel...
i vart fall att jag i drygt 20 år har jag sysslat med akvarium.Kommentar
-
3 år har jag fått ihop hittills.
Den här tråden är ju rätt gammal... Om det nu är c:a 100 personer som svarat, och om man kallt räknar med att alla fortfarande håller på, så kan du ju lägga på ett antal år Zaphi!Kommentar
-
Ursprungligen postat av cf.akvarielagretJag var med i Solna akvarieförening 1977 Christer
Jag började med ett 73-liters, guppy, molly.... sen Zebraciklider som lekte! Wow 100-tals yngel. å jädrar va tuffa de var. Så jag räknar nog från 74, å nu är det 06, skulle innebära 32 år, men jag kokade mina J. ornatus och Prinssessor någon gång på 80-talet (doppvärmaren pajjade) så där blev det en svacka på ett år, Sen sprack ett 375-liters på 90-talet, ännu en svacka på ett år. innebär 30 år av nördigt stirrande på glasburkar.
Cheers
JonneNemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
12 med egen burk. Ska man räkna åren då det fanns burk hemma (foton visar dock att jag redan 4 mån gammal försökte hjälpa till med skötseln) så blir det 20.Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
-
Samlad erfarenhet av akvarium på ciklid.se: 1.353 år!Kommentar
-
Får väl delge min erfarenhet också... Akvarium (sällskap)-5år o (ciklider)-1år vilket bör ge slutresultatet en extra kvot på 6år... Kul ide det här föresten!Kommentar
-
Hade akvarium på 50 liter i 6-7 år med levadefödare som barn. Mamma hade 300 liter med egyptiska munruvare.
Återfallet nu har varat i drygt 4 år.
1359 + 10 = 1369 år. Oj då!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Helenai
Hade akvarium på 50 liter i 6-7 år med levadefödare som barn. Mamma hade 300 liter med egyptiska munruvare.
Återfallet nu har varat i drygt 4 år.
1359 + 10 = 1369 år. Oj då!
= 1386 år, snart uppe i 2000 år alltså :-)540 (180x60x50) under uppbyggnad
30L Nano under planering
Drömmer om ett NanorevKommentar
-
Samlad erfarenhet av akvarium på ciklid.se: 1.386 år!Kommentar
-
Jag kan bättra på snittet lite , om jag räknar alla mina år med akvarium. Jag har dock många s.k. mellanår med bara ett fåtal kar och ett fåtal ciklider. Mina år med småbarn, då hann jag inte med akvariehobbyn på samma sätt som jag gör idag.
Anteckna 35 år på mig. Förbaskat synd att inte internet fanns från min akvaristiskastart. Tänk vilken duktig akvarist jag hade varit då!Kommentar
-
-
Akvarium - 25 år.
Ciklider - 23 år.Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Samlad erfarenhet av akvarium på ciklid.se: 1.460 år!Kommentar
Kommentar