If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Året var 1979 då det började med mbunas sen följde en intensiv period med frekventa besök på Malawi och Tanganyika import (har än idag inte sett dess like i storlek och antal vf arter),denna period varade till 1992-så det blir 13 år, under resten av 90-talet tills nu var det två uppehåll så det blir 7 år-så min sammanlagda erfarenhet är 20 år.
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
För 1,5 år kunde jag äntligen starta min karriär. Tidigare pysslat med olika typer av reptiler men alltid sneglat på en glasbehållare fylld med vatten istället för luft.
Off topic, men ändå; ixxe,
jag brukar räkna med att ett kar ska limmas om vart 10:e år. Kan hålla mycket längre, men för säkerhets skull. Känn och kolla på siliconet - känns det färskt/"strävt fuktigt" så är det ok. Är det torrt, sprött och lossnar i kanterna - limma om.
Först skulle jag vilja tacka Zaphi för en underhållande tråd; mer av denna vara members!
Guppys i burkar i 3-års åldern.. Första akv. på 5 årsdagen. Uppehåll 20-25 är 37...
Summa av mumma : 30? Nej jag tycker att jag skall börja vid 12 för då började jag att målinriktat odla fisk. Alltså 37-12-5= 20! Hälsn.
Kommentar