If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Har ett gäng på 30st Tropheus sp. black pemba och undrar ifall jag kan bland dom med nån mer sort tropheus och vilken..??..Och sen även andra sorters Tanganyika man kan ha dom med..?(720 akvarium..)
Ska du ha fler arter av Tropheus rekommenderas Tropheus duboisi. Som sällskap fungerar hästnosar och substratruvare som t.ex. Julidochromis och Chalinochromis bra.
Jag har haft olika blandingar i ett kar och alldrig har dom korsat sig med varandra,det viktigaste är att man har en hel del honor till respektive sorter.Känner en kille som har mazwa,moliro,kejsare,ilangi,och körsbär i samma kar,han har aldrig heller vait med om korsningar.inte ens att tex moliro intreserat sig för tex ilangin .men numer tycker jag det är snyggare med bara en sorts troffe i ett kar.
mvh kim
Tropheus moori golden kazumba F1
Tropheus dubosi F1
Tropheus Chaitica F1
Tropheus red chimba F1
Tropheus black pemba F1
Tropheus moori white limespot (Mwerazi) VF
Tropheus moori bärnsten F1
Tropheus moori kejsare
Mvh Kim
När de va dags för mej att börja köpa fisk tog jag noga reda på vilka firrar som gick att sätta samman o. inte just för att inte råka ut för korsningar.Och de jag snackat med har nog en hel del erfarenhet.
Kommentar