Funderar på att starta upp ett Malawikar med bl. a. Otopharynx lithobates. Vad kan man tänka sig att köra i ett kar (375 liters) tillsammans med ett gäng sådana?
Kompisar till Otopharynx lithobates
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag hade C. Moori och Venustus med mina och det funka kanon...jag tycker mina O.L fanns sig i det mesta, ingen besvärlig fisk alls tvärtom snygg och roligCichlasoma Festae går nu i ett 360 !! -
Jag hade mina lithobates tillsammans med olika mbunas det fungerade alldelse utmärkt och dom lekte flera gånger.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Jag håller med;
Dom var inte alls besvärliga.
Jag hade dom med Protomelas "red empress", rostciklid, lombardoi, röd zebra, Copadichromis borleyi och Aulonocara stuartgrantiLilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65Kommentar
-
O.lithobates är verkligen en lättsam art. Faktum är att de i naturen uppehåller sig ganska mycket vid mbunas där de ibland äter av mbunas exkrementer...men det kanske var lite för mycket info...hehe...
Hur som helst så fungerar arten bra med de flesta...haplisar/Aulonocara/mbunas. Däremot har jag inte haft arten tillsammans med rovmalawi, men jag har en känsla av att du inte kommer att ha inriktning på rovmalawi. ;-)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonHur som helst så fungerar arten bra med de flesta...haplisar/Aulonocara/mbunas. Däremot har jag inte haft arten tillsammans med rovmalawi, men jag har en känsla av att du inte kommer att ha inriktning på rovmalawi. ;-)Kommentar
Kommentar