Telmatochromis Vittatus
Hjälp med foton till artregistret - del2
Kollaps
X
-
-
-
-
-
-
-
Tja Stiffe! Snygga foton! Är det dina?? Trodde du bara var "lost" på troffar..."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ja det är faktiskt mina har även två par Leleupi men sen är resten troffar.
Här kommer Leleupinmvh StefanKommentar
-
Här är en bild på en hanne av Satanoperca sp"Redlips"To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Jag vet inte om ni behöver fler bilder av Neolamprologus marunguensis (finns redan en sådan i artregistret). Här kommer i alla fall en.Kommentar
-
Stiffe;
Telmatochromis Vittatus är ju löjligt lik Brichardi. Googlade lite och i stort sett alla bilder jag såg verkar de vara identiska alltså!
Hur skiljer man dom åt egentligen, storleken är ju en skillnad men det märker man ju inte förrän de har vuxit till sig...Kommentar
-
Ursprungligen postat av Erik ÖsterlundStiffe;
Telmatochromis Vittatus är ju löjligt lik Brichardi. Googlade lite och i stort sett alla bilder jag såg verkar de vara identiska alltså!
Hur skiljer man dom åt egentligen, storleken är ju en skillnad men det märker man ju inte förrän de har vuxit till sig...Kommentar
-
Tyvär så vet jag inte så mycket om Telmatochromis men vad jag hört och försökt läsa mig till så är det bara färgen och storleken på ögonen och längden i vuxen storlek som skilljer dom åt.
Jag tycker även att nospartiet hos Vittatus ser lite rundare ut än vad den gör hos Brichardin men det är bara ren spekulation eftersom jag aldrig sett Brichardin i verkligheten utan bara gjort gämförelser på foto.
Jag fick med min Telmatochromis vid ett Tropheus köp och har försökt att få tag i fler men inte lyckats någon som kankse vet var man kan få tag i fler?mvh StefanKommentar
-
Metriaclima greshakei
Här kommer två bilder på ett par, hoppas dem är till nytta.Mbunas för hela slanten i alltför många kar....Kommentar
-
Kommentar