Mycket snygg firre Laesk!
Hjälp med foton till artregistret - del2
Kollaps
X
-
-
De flesta senaste bidragna bilderna också upplagda (där det saknades bidler i artregister).
Vieja breidohri
Vieja argentea
Paratilapia polleni
Pseudotropheus sp. "Acei", Ngara
Lamprologus brevis, Kavalla
Pseudotropheus sp. "elongatus mpanga"Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Tack tack alla, oredigerad skall tilläggas me! Å så galet tråkigt bara att hans hona dogKommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskMin nya juvel måste ju va me i artreg.. Cichlasoma "flowerhorn" .. (lite mer rättvisande utseende än Bastard)Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Jag såg att det inte fanns nån bild på en röd hane för Paracyprichromis nigripinnis i artregistret, bara en hona, och så den mer gula varianten, så om ni vill kan ni använda den här som bild på en hane (som är röd). Jag har postat den förut i nån annan tråd nånstans.Daniel AndréassonKommentar
-
Upplagd.....
Har den någon speciell fångstplats, eller vad är det som gör att det finns gula varianter kontra röda varianter. Kan ju vara intressant som kompletterande beskrivning.
Har ni postat bilder vi saknar i andra delar av forumet, så hänvisa till den platsen eller lägg upp igen i denna tråd, så blir vi uppmärksamma på dem.
Är ju inte alltid så att man följer med i alla inlägg i andra trådarJoakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Ursprungligen postat av Joakim DraktoftHar den någon speciell fångstplats, eller vad är det som gör att det finns gula varianter kontra röda varianter. Kan ju vara intressant som kompletterande beskrivning.
Jag köpte sex stycken från Akvarielagret av ett gäng på kanske 12-15. Det var nån som hade lämnat in dom där, för kanske ett halvår sen. Har tyvärr ingen aning om fångstplats och om det är VF eller F10... Kanske är det nån här på forumet som lämnade in dom?
Man/nån borde väl skriva en artbeskrivning...
Har ni postat bilder vi saknar i andra delar av forumet, så hänvisa till den platsen eller lägg upp igen i denna tråd, så blir vi uppmärksamma på dem.
Är ju inte alltid så att man följer med i alla inlägg i andra trådarDaniel AndréassonKommentar
-
Åh. Dessutom heter jag ANdreasson och inte AMdreasson i efternamn. (Det står fel under fotot. )Daniel AndréassonKommentar
-
Ursprungligen postat av dinajelJag vet inte mer än det jag sett i BTN Tanganyika-boken. Där finns det lite olika färger från olika fångstplatser, några är mer gula och några mer röda. Men jag är på jobbet nu så jag kan tyvärr inte kolla.
Jag köpte sex stycken från Akvarielagret av ett gäng på kanske 12-15. Det var nån som hade lämnat in dom där, för kanske ett halvår sen. Har tyvärr ingen aning om fångstplats och om det är VF eller F10... Kanske är det nån här på forumet som lämnade in dom?
Ursprungligen postat av dinajelMan/nån borde väl skriva en artbeskrivning...
Ser fram emot något från dig eller andra som läser detta inlägg så att det förhoppningsvis kommer in lite fler beskrivningar. Denna länk beskriver bra vad alla kan bidraga med http://www.ciklid.se/artregister_hjalp.asp
Man behöver inte känna oro för att kvaliten på det som skickas in inte skall vara tillräcklig. Allt gås igenom (korrekturläses och delvis faktagranskning) och skulle det vara några frågetecken stäms det av med den som skickar in, innan publicering sker.
Ursprungligen postat av dinajelÅh. Dessutom heter jag ANdreasson och inte AMdreasson i efternamn. (Det står fel under fotot. )Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Ursprungligen postat av Joakim DraktoftUpplagd.....
Har den någon speciell fångstplats, eller vad är det som gör att det finns gula varianter kontra röda varianter. Kan ju vara intressant som kompletterande beskrivning.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Niklas OlssonJag gissar på "Chituta"
Ska för övrigt försöka ta lite yngelbilder också om jag kommer ihåg...Daniel AndréassonKommentar
-
Ser fram emot yngelbildernaJoakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
-
Ursprungligen postat av Joakim DraktoftSer fram emot yngelbilderna
Daniel AndréassonKommentar
-
Ursprungligen postat av BeastVad snygg han har blivit!
Ja du ångrar ju så grovt att du sålde domKommentar
-
Kommentar