Jarinens bild pa uarun borde ju anvandas i nagot sammanhang dar man skriver att ciklider ar de enda sotvattensfiskarna med bruten sidolinje. Tydligare an sa blir det inte pa bild. Sedan kan ni kolla in A.baenchi honan. Aven dar syns det.
Hjälp med foton till artregistret - del2
Kollaps
X
-
-
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonJarinens bild pa uarun borde ju anvandas i nagot sammanhang dar man skriver att ciklider ar de enda sotvattensfiskarna med bruten sidolinje. Tydligare an sa blir det inte pa bild. Sedan kan ni kolla in A.baenchi honan. Aven dar syns det.
Mvh JariKommentar
-
-
Bilder upplagda....... skicka på med fler []Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
-
(cichlasoma) Flowerhornen Junior, vore kul om han me kom med i registret.
(fast nu är han på semester hos nike69)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Laesk(cichlasoma) Flowerhornen Junior, vore kul om han me kom med i registret.
(fast nu är han på semester hos nike69)
Mvh JariKommentar
-
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av Alexander YlipääSkrattretande bidrag jag kommer med jämnfört med er andra och herr läsk´s bilder.
Mvh JariKommentar
-
Varför skrivs inte fångstplats på fotobeskrivningen? Om man tar de foton som jag bidragit med hittills så finns de på Aulonocara stuartgranti...men här ser man inte skillnad på att den övre är en "usisya" medan de bilderna under som jag tagit är på ett par "Londo". Det vore bra om även dessa fångstplatsnamn kom med så att man skiljer ur arterna även om de båda tillhör "stuartgranti-släktet".
Detsamma gäller Protomelas virgatus...där mina har fångstplats "Namalenje". Jag ska dock bifoga andra foton på just den här arten då jag ser att ni använder er av de foton som jag har skrivit mitt namn på. Vem skickar jag nya fotona till?Kommentar
-
Stefan: skicka fotona till mig då jag har hand om Malawisektionen. Min mail: jonne_123456@hotmail.com/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Gennerelltkan man säga att vi använderbilder enligt följande:
Om vi får in en bild som visar en art från viss fångstplats tex. Aulonocara stuartgranti, Londo, och då saknar en bild under "huvud"-art så läggs bilden dit, samt under fångstplats Londo.
Detta betyder förståss att huvudsisdan för respektive art idag kan innehålla bilder från olika fångstplatser, även om vi försöker undvika det, och om så skerså försöker vi nämna det i rubrik under kompletterande bilder.
Tanken är att när vi fått in så mycket kort att vi täcker de olika delarna så kan vi vara mer konsekventa i vad som visas under "huvud"-art och definitivt under fångstplats.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Kommentar