vet ej kön.
Hjälp med foton till artregistret - del2
Kollaps
X
-
-
-
-
Alla de senaste bilderna nu upplagda.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
-
-
-
-
-
-
Fina bilder Johan. Blir nästan lite afrikainspirerad igen. Men klart D maculatan väger ju lite tillbaka. HeheSenast redigerad av kaj.p; 14 January 2006, 19:10.Kommentar
-
Ursprungligen postat av kaj.pFina bilder Johan. Blir nästan lite afrikainspirerad igen.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonNej, det dar ar bara tvarfel. Bilden visar en Pundamilia nyererei och fotot ar taget av Ad Konings (samma som vi har i artbeskrivningen men spegelvant och beskuret, det ar med i Ciklidboken ocksa).
Jag var på utställningen idag och det skulle enligt GCG finnas totalt 6 arter viktoriaciklider i akvariet. Vilka var inte helt klarlagt än men det kommer att redas ut.Kommentar
-
Utan större kunskaper om viktoriaciklider skulle jag också gissa på nyerereiKommentar
-
Det ar inte sa hiskeligt latt att skilja viktorior fran varandra men jag tittar ju pa nyererei fran Python, Makobe och Senga varje dag och jag tycjkr ju att det som kallades flameback + Mickes foto ser ut som nyererei. Fotona pa det oidentifierade har jag ingen aning om men ett tips ar att fraga hos vara danska kollegor.
En kommentar till: Nar jag ser akvariepopulationerna av nyererei sa ar de inte lika snyggsom vara och jag tror att de ar hybrider mellan P nye och P pun.Senast redigerad av Ola Svensson; 15 January 2006, 02:59.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar