Pseudotropheus sp. "Acei" (Ngara)
Hjälp med foton till artregistret - del2
Kollaps
X
-
-
-
-
-
Mycket snygg och till synes välmående Elongatus, Ryghar!
Just den Elongatus har jag själv haft och om de inte trivs kan de vara riktigt grådaskiga och tråkiga. När de däremot trivs så är de en riktig pärla i karet!Kommentar
-
Ursprungligen postat av rygharLamprologus brevis kavalla
mvh christofferChristoffer LundholmKommentar
-
-
-
-
Min nya juvel måste ju va me i artreg.. Cichlasoma "flowerhorn" .. (lite mer rättvisande utseende än Bastard)Senast redigerad av Laesk; 01 June 2006, 17:13.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Ola SvenssonDet ar inte sa hiskeligt latt att skilja viktorior fran varandra men jag tittar ju pa nyererei fran Python, Makobe och Senga varje dag och jag tycjkr ju att det som kallades flameback + Mickes foto ser ut som nyererei. Fotona pa det oidentifierade har jag ingen aning om men ett tips ar att fraga hos vara danska kollegor.
En kommentar till: Nar jag ser akvariepopulationerna av nyererei sa ar de inte lika snyggsom vara och jag tror att de ar hybrider mellan P nye och P pun.
Tror den första av dom bilderna är en Haplochromis sp. Fire antagligen samma som tidigare kallades Haplochromis sp. Kribensis.
Andra kortet är garanterat en Astatoreochromis Allaudi. Enda viktorian som har så tydligt markerade fjäll, och enda fisken i det släktet.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskMin nya juvel måste ju va me i artreg.. "flowerhorn" .. (lite mer rättvisande utseende än Bastard)Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av rygharJag fick ökat intresse för SA-ciklider och bytte inriktning. Skulle vilja ha 2 stora kar med det finns ingen plats... Mitt lilla kar som jag hade brevisarna i ska snart säljas till en kompis
mvh christofferChristoffer LundholmKommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskMin nya juvel måste ju va me i artreg.. Cichlasoma "flowerhorn" .. (lite mer rättvisande utseende än Bastard)
Mvh JariKommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskMin nya juvel måste ju va me i artreg.. Cichlasoma "flowerhorn" ..Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
Kommentar