Husdjursmässan 2006

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • daniel60
    Användare
    • March 2003
    • 527

    Husdjursmässan 2006

    Återigen så är det dags för husdjursmässan i Sollentuna och givetvis är Bollmora Akvarieklubb där med sin uppskattade akvariegrotta.
    Mässan har öppet 5/1 – 8/1 10,00 till 18,00 alla dagar utom söndag då mässan stänger 17,00.

    Entréavgifter….
    Vuxna: 100 kr
    Barn 6-14 år: 50 kr
    Familjebiljett: 250 kr

    I år har Lotta lyckats skapa ett helt otroligt ballt fantasyakvarium när ni sett det då har ni sett det mesta .
    Funderat på det här med guldfisk i en liten glasskål? Besök mässan så får du se hur fiskarna ser ut som fullvuxna .
    Vår kanske mest välkände medlem, bakgrundernas mästare Sune Holm har fixat ihop fyra helt fantastiska burkar.
    Ett mycket vackert paludarium med salamandrar.
    Ett akvarium på 3 liter som är en exakt kopia av ett riktigt 500 liters med en identisk bakgrund.
    Ett litet räkakvarium.
    En akvariekula modell större, innehållandes malawiciklider.
    Även Janne Wester hjälper till och ställer ut en ställning med fyra killiburkar.
    Givetvis har vi även guppyburk. sällskapsakvarium, malawi, strömmande vatten samt massor av trevliga BAKare i montern som gärna hjälper till med att svara på frågor.

    Nyfiken? Kolla in länken så får du se hur det såg ut i montern förra året:


    I år finns även möjligheten att på plats bli medlem i Sveriges bästa, snyggaste och ballaste akvarieklubb!!!

    Välkommna!
    Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
    Mina fiskar & burkar
  • Kalle-Maja
    Användare
    • December 2004
    • 1324

    #2
    Jag var där idag och tyckte det var trevliga burkar. Gillar Janne Westers lågteknikburkar sofistikerat möblerade med torv, boklöv och ganska mycket växter. Häftigast var dock ett akvarium (det jag antar du kallar fantasykaret) som var belyst i skarpt ljusblått (inte det där obduktionslika 18K-ljuset) och julpyntat(!) med kulor, stjärnor och istappar. Alltså inte på utsidan.

    Kommentar

    Arbetssätt...