Och sen en bild på min plutt som är 30cm
Citrinellum / Labiatum 2006!
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av nike69Och sen en bild på min plutt som är 30cm
Min ser mer ut som en snäll pandabjörn typ []Anders LKommentar
-
Ursprungligen postat av anliMin ser mer ut som en snäll pandabjörn typ []
Ps. Ja, en snäll nallebjörn med rödblommiga kinder..sött!Mvh AlexKommentar
-
Ursprungligen postat av Alexander YlipääHur är temperamenten på din biff? Har han lugnat ner sig med åldern ?Anders LKommentar
-
-
-
Det är verkligen inte min firre men jag måste ändå ge er alla en eloge till den passion ni ger uttryck för! Det jag mest formmässigt kan uppskatta är nike69:s baddare med en otroligt perfekt placerad pannpuckel.Kommentar
-
Ursprungligen postat av nike69en bild på min barred hane.
Denna är antagligen ett syskon till Niclas firre.
man hoppas på fet pannpuckel,men tiden får utvisa resultatet
Här är brorsan har dock bara en liten digitalkamera men han syns iallafallCichlasoma Festae går nu i ett 360 !!Kommentar
-
Jag tyckte den här bilden blev lite rolig när jag försökte fånga Doviina på bild. doviin är över 10 cm men ser sååå ynklig ut i hop med rödingarna ;-)Kommentar
-
Fina firrar allihopa! Nikes Röda bamsecitrinellum högre upp är bland det grymmaste jag sett. Sjukt fin.
Själv plockade jag precis upp några små labiatum på ca 10-15cm, betydligt mer orangefärgade jämfört med de jag har haft tidigare, de riktigt lyser i karet.
Renrasiga tvivlar jag att de är men två av dem har ordentligt V-formad mun och lite grövre läppar så de tror jag har en hel del labiatum i sig. Den tredje däremot har U-formad mun och tunnare läppar så den går nog mer mot citrinellum.
Jag har försökt fota dem men kameran verkar inte palla med färgerna, jag har kalibrerat bilderna så gott det går i efterhand men fiskarna är fortfarande för röda. De är klarorange till färgen, inte röda som bilderna nedan visar.
I första bilden kan ni dock se skillnaden mellan fisken jag hade tidigare och en av de nya, den gamla ser verkligen ut som en blekfis jämfört med de nya.
Senast redigerad av FI; 13 February 2006, 21:37.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Mm roligt att se nike69 att du tar väl hand om gubben han är väl ca 5 år nu. En bild på han när han var i sin prime time runt 2,5-3 år och mördade allt med bara blicken;-)Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Nu har jag äntligen fått till några magra bilder, kan inte rikigt det här med att fota tyvärr. []
Men här är några bilder på mina Citrillum lekpar. []
En Dubbel lek med yngel på 1 cm! Det är lite små fajt mellan paren som står och gruffara lite med varandra på mitten men det går rätt bra!
Se bilder på min zoon:
;-) LejonMarie
540L Vieja synspila
500L Cichlasoma bocourti
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=105551Kommentar
-
Jinnarparen ville ha ett huvud"skott" på pandabjörnen :-D
Här ett färskt, man kan inte se snällare ut ju!
å lejonmarie... cool med dubbellek i karen! Ingen lugn stund där inteAnders LKommentar
-
Anli.. Hur mkt pellets kastar du ner i 900litaren / dag? Antar att de blir upp mot en dl eller?Kommentar
-
Njae... en näve. En eller två gånger om dagen. De nyaste firrarna (ormhuvudet och clownknivfisken) har inte kommit gång med ätande riktigt, lite försiktiga fortfarande.
Men resten glufsar förtåsAnders LKommentar
Kommentar