Ursprungligen postat av annmari
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",) -
Ursprungligen postat av annmariHej!
Funderar på och sälja min fina Ikolatroffar dom är f1r är det något jag saknar så är det tålamod dom är hur fina som helst antingen blir det centralamerika eller nya diskus vet någon här hur man utvecklar tålamodet för det är något jag saknar,Mvh Ann-MariKommentar
-
Discus är lika spännande som Kristina Lugn på valium.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Ursprungligen postat av PeriklesDiscus är lika spännande som Kristina Lugn på valium.450 L med Tropheus Ilangi F1Kommentar
-
-
-
-
-
Hade du "kipilin" när vi var hos dig Stiffe? min polare köpte brichardi ulwile nu i Nol och de var väldigt lika dina "kipili".
Mvh/ JoelKommentar
-
-
brichardina ser väldigt lika ut innan dom får sin vuxen färg.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueHade du "kipilin" när vi var hos dig Stiffe? min polare köpte brichardi ulwile nu i Nol och de var väldigt lika dina "kipili".
Mvh/ Joel
Mina Kipili är nu mellan 5-7 cm och börjar nu att färga ut så smått
Det stämmer som Deeley skriver att många Brichardi är vädigt lika som yngel och ungdjur.mvh StefanKommentar
-
-
Det där med storlek på troffe kullar varierar med storleken har jag förstått. Jag har en grupp Bemba "27 st" tror jag Har haft dessa i ca 5 månader. Jag har fått två kullar den första innehöll 2 st yngel den andra 4 st dock två olika honor. Honornas storlek är ca 5 cm, jag tömmer dom inte utan dom får spotta i karet, som inte är inrett med väldigt mycket sten utan bara 2 rösen vilket ett är upptaget utav Marlierin. Men jag har en hel del vallisineria i burken och det är där jag hittat ynglena. Fråga hur gör ni, tömmer ni honorna, eller gör ni som jag, de som klarar sig dom klarar sig. Alla yngel har hittils klarat sig.
Marlierin ynglar dock utav sig lite för mycket för min smak, vet inte hur många som nu finns i burken i storlek 0,5 - 2,5 cm, men det är massor. Så är det nån som behöver "små" j.marlieri så hör av erKommentar
-
Jag föredrar just nu att tömma honorna, och sedan direkt släppa tillbaka dom i huvudkaret. Det är gjort på 2 minuter och honan blir utan mat i 3 veckor istället för 5-6. Dessutom är jag för tillfället intresserad av att utöka min grupp och vill att så många som möjligt klarar sig så man inte går miste om fin fisk. Hade jag haft ett större kar och mer sten så hade jag nog försökt låta det sköta sig själv. Om du lyckas få yngel att överleva per automatik så fortsätt med det, de vuxna lär vänja sig vid att det dyker upp småttingar och fler och fler överlever För ett halvår sedan ungefär hade Janne (ozric) ett hundratal nyspottade yngel simmande bland den stora kirizagruppen och det var riktigt häftigt att titta på. Karet visade verkligen perfekt harmoniKommentar
Kommentar