Tropheus Moori Kasnga ungdjur
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Ursprungligen postat av blackenedTvå bilder på min dominanta hane:
Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
http://img522.imageshack.us/my.php?i...ict0049ma6.jpgmvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
snygga fiskar du har stefan... har laputa och de är snyggaockså men får efter jul isonga.
olof65540-liters Tanganyika: Cyprichromis leptosoma, Paracyprichromis Paracyprichromis
325-liters Tanganyika Tropheus duboisi, Tropheus brichardi "ISONGA"
100-liters Tanganyika J.regani, A.calvusKommentar
-
Jag undrar om man kan ha troffar med cyrtocara moori, den största är ca 15 cm och troffarna som jag tänkt köpa är 4-7 cm. Jag har ingen annan stans att stoppa troffarna för tillfället så jag hoppas att det går bra.Mvh/FredrikKommentar
-
Ursprungligen postat av roniJag undrar om man kan ha troffar med cyrtocara moori, den största är ca 15 cm och troffarna som jag tänkt köpa är 4-7 cm. Jag har ingen annan stans att stoppa troffarna för tillfället så jag hoppas att det går bra.Mvh
RobinKommentar
-
Ursprungligen postat av RobinJag tycker inte att du ska blanda tanganyika med malawi. Det vore som att äta glass med ketchup - det går säkert men man gör det bara inte.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ja det känns lite fel men jag har inte så mycket att välja på. Men ni tror att det går bra iaf.Mvh/FredrikKommentar
-
Jag tycker du ska blanda, dels för att det säkerligen kommer gå utmärkt och dels därför att så många tycker det är helgerån.
Jag har blandat malawi med troffar och det gick utmärkt. Annars är det ett utmärkt tips för de som tvekar mellan malawi och tanganyika (troffar). Valet blir enkelt... jag sålde ganska snabbt m-buna och kommer med största sannolikhet inte hålla m-buna igen.//RobertKommentar
-
Ursprungligen postat av roniJa det känns lite fel men jag har inte så mycket att välja på. Men ni tror att det går bra iaf.Kommentar
-
"Spär ut" min VF Nkonde-grupp med Maingano.Funkar fint men det är inte permanent.
Robert;första leken blev av igår! Tyvärr får jag inte dem att funka ihop med dem jag hade sen innan...."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av robger-8Jag tycker du ska blanda, dels för att det säkerligen kommer gå utmärkt och dels därför att så många tycker det är helgerån.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Temperamentsmässigt så borde det funka, C. Moori är ju hyffsat stillsam och kommer inte att bråka med troffarna. Jag tänkte själv i de banorna förut när jag hade en bråkig Ilangigrupp.Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Gör som du vill. Cyrtocara moori är köttätare och en troffe växtätare.. lös ekvationen för att kunna ge rätt mat till rätt fisk. Maingano och troffar är ju växtätare så det borde funka bättre. Jag ska inte vara den negativa i tråden (vilket jag ändå är) men jag tror inte blandningen kommer bli så lyckad. Köp du en fin grupp troffar och prova vet ja!Mvh
RobinKommentar
-
Hej!
Hej!
Funderar på och sälja min fina Ikolatroffar dom är f1r är det något jag saknar så är det tålamod dom är hur fina som helst antingen blir det centralamerika eller nya diskus vet någon här hur man utvecklar tålamodet för det är något jag saknar,Mvh Ann-MariKommentar
-
Kommentar
Kommentar