Stiffe var får man tag i dessa super wafers då?
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
-
Micke: glömde nog o läsa robins post, kan vara därför jag inte greppade de hela =P
Och ja, det här jävla hemlighetsmakeriet blir jag rätt trött på. Blir bara skit av det till slut./Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
Ursprungligen postat av PeriklesHallå Ozric, mycket tangentfummel i ditt inlägg. Fredag 02.52, hmm, kan jag skönja ett visst intag av destillerade drycker?"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av RobbeStiffe var får man tag i dessa super wafers då?
Håkanstorps zoo i Malmö köper jag minamvh StefanKommentar
-
Jag har en grupp Murago VF som är det aggresivaste man kan tänka sig, jakt och slakt å en hel del lek oxå. Gruppen har halverats p.g.a för mycket aggression från två dominanta herrar. Likadant var det med mina VF Ilangi, där var det tre dominanta grabbar (bröderna Tyson) som slaktade nästan hela gruppen. Min Körsbärsgrupp, tror den är svenskodlad är hård men det leder inte till slakt. Min teori är att VF är betydligt mer revirhävdande och därmed mer benägen att ha ihjäl sina kamrater. Någon som har några funderingar kring detta?Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Vuxna VF som fått uppleva revirstrider och lek i naturen är nog betydligt mer benägna att slakta sina gruppkamrater. En fisk som är uppvuxen i akvarium är ju hela tiden van vid att ha konkurrenterna tätt inpå och lär sig nog lättare att acceptera det.Kommentar
-
Ursprungligen postat av PeriklesJag har en grupp Murago VF som är det aggresivaste man kan tänka sig, jakt och slakt å en hel del lek oxå. Gruppen har halverats p.g.a för mycket aggression från två dominanta herrar. Likadant var det med mina VF Ilangi, där var det tre dominanta grabbar (bröderna Tyson) som slaktade nästan hela gruppen. Min Körsbärsgrupp, tror den är svenskodlad är hård men det leder inte till slakt. Min teori är att VF är betydligt mer revirhävdande och därmed mer benägen att ha ihjäl sina kamrater. Någon som har några funderingar kring detta?Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénAnvände sökfunktionen för att leta uppslag om bra foder. Där var det fler som rekommenderade flingor eller granulat typ Tropicals. Så nu vet jag varken ut eller in.... Är det inte någon som också kör med samma diet och som har erfarenheter av det.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Falköping AndreasJo visst det funkar att mata med ett sådant foder men jag har sett ett flertal ställen hos sådana som gjort det o de fiskarna blir inte snygga. huvudet får en konstig proportion till kroppen och färgerna "trotts spirolina i pelletsen" blir inge bra. En som hållit på länge i troffe träsket säger nog det samma. Kör endast pellets som ett komplement till räkmix och mata inte enbart med det. jaja alla foder tillverkare är säkert av annan åsikt.Kommentar
-
Ursprungligen postat av specmatsHur stort akvarium går dom i? kanske inte spelar så stor roll när dom är så überaggro..Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
JIPPI! Jag har en bärnstenshona som tuggar! Hon har tuggat i drygt en vecka. Återstår att se om hon går hela vägen. Hon är trots allt bara 7-8cm stor.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénJIPPI! Jag har en bärnstenshona som tuggar! Hon har tuggat i drygt en vecka. Återstår att se om hon går hela vägen. Hon är trots allt bara 7-8cm stor.
första gången min nuvarnade grupp tuggade så avslutade hon det ganska omgående.
andra gången jag såg någon som tuggade så gick det bättre. vet int hur många yngel det har blivit men är nog inte nå många. Har bara sett ett och det var 1-1.5cm när hon släppte dom/den. vet int hur länge hon höll kvar dom/den men skulle nog tippa runt 3månader...Kommentar
-
Det verkar som om jag kommer att förlora två av mina SO Kiriza. Dom fick Tropheussjukan och jag medicinerade men det verkar som om två stycken inte klarar sig. Nu undrar jag om det blir för lite med 18 Kiriza och 20 Dubbar i ett 720-literskar. Jag har också tre par cylindricus och två par Calliurus "Magarae" i det karet. Troffarna är bara 5 cm långa skulle det gå att tillföra fler individer eller är det för chansartat?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénDet verkar som om jag kommer att förlora två av mina SO Kiriza. Dom fick Tropheussjukan och jag medicinerade men det verkar som om två stycken inte klarar sig. Nu undrar jag om det blir för lite med 18 Kiriza och 20 Dubbar i ett 720-literskar. Jag har också tre par cylindricus och två par Calliurus "Magarae" i det karet. Troffarna är bara 5 cm långa skulle det gå att tillföra fler individer eller är det för chansartat?Kommentar
-
Ursprungligen postat av Falköping AndreasDet syntes redan på en bild du skickade in på denna tråd för ett tag sedan att en kiriza på bilden hade sjuka. Jag gissar på att de fått för mycke pellets men det är vad jag tror. vad gäller antalet så är nog mer ett 50 tal i ett 720 mer lagom. för övrigt satans tåkigt för dig att det dött fisk. är inget kul men tyvär händer det de flesta ibland.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
Kommentar