tezz! om du placerar ett actinic,inte nått lila skit utan äkta actinic, rör absolut längst bak så tror jag det blir bra
Troffetråden 2006
Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
En liten fråga till er Tropheusexperter, då det verkar som mina fiskar kommer få yngel (efter sisådär 1 månad. skaffade akvariumet då)
Det är en Duboisihona som har en rejäl haka, och är rätt skygg. Med tanke på att jag har körsbärstroffar i akvariet som är rätt aggressiva trots sin lilla storlek (5cm ungefär), bör jag ta ut honan? eller skall jag riskera att ynglen blir uppätna? ge mig lite info angående detta är ni snälla.Kommentar
-
För informationens skull kan jag berätta att körbärstroffarna åt upp samtliga fenor på mina ancistrus, på en var t.om käften utböjd. verkligen plågade till döds, märkte det dock inte förrens det var för sent ((Kommentar
-
Bärnstensmoori
När man läser om Bärnstensmoori dyker namnen Kasakalawe och Mpulungu upp. Är det två olika fångstplatser?To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av Matz KarlsénNär man läser om Bärnstensmoori dyker namnen Kasakalawe och Mpulungu upp. Är det två olika fångstplatser?
se...http://www.cichlid-forum.com/article...anyika_map.php"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Varför finns inte Murago utsatt på T-kartor? Var ligger det?Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
Cicero (106-43 f.kr)Kommentar
-
Är inte "Murago" bara ett handels-namn!? Bör väl heta Lusingu eftersom den fångas där...."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Ursprungligen postat av ozricÄr inte "Murago" bara ett handels-namn!? Bör väl heta Lusingu eftersom den fångas där....Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
-
Skickar en liten bild på mina Troffar som går i ett 720. Tyvärr så är kameran helt urusel. Problemet är att få pengar över till en bättre kamera. För så fort man har lite pengar över så blir det att man köper kar eller fiskar. Jag tror jag får lägga in mig på ett behandlingshem för Ciklidberoende.........! Skämt åsido! Jag tycker i alla fall att mina Kiriza ser ut att få fina band. Dom är ungefär 6 cm långa. Och dubbarna är bara 4-5 cm.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
-
-
Ursprungligen postat av Bright_BlueDe ser fina ut Mats, grattis.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av annmariHej!
Fina fiskar Mats,har precis bytt vatten åt mina troffar,Mvh Ann-.MariTo be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Här är en lite bättre bild som jag har fått ljusa rätt mycket. I själva verket är dom svartare, men den gula färgen överensstämmer.To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!Kommentar
-
Ursprungligen postat av deelayTJO!
Fick hem troffarna i torsdags...Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
Kommentar